Sunday, April 8, 2012

Not My Day

Korang pernah tak drive then setiap kali korang melalui traffic light then ia bertukar hijau sepanjang perjalanan dan korang rasa sangat dirahmati. It seem hati korang sangat kudus sehingga lampu jalan pun menyokong korang sekaligus menjadikan hati korang sangat gembira for the whole of the day. Tapi korang pernah tak experience the opposite scenario? Lampu merah di setiap traffic light yang panjang sehingga membuatkan korang yakin yang diri korang sedang dikutuk hari tu.. Hmmmm..


Sorang kawan Cina aku masa belajar dulu sangat percaya pada Feng Shui. Dia percaya bahawa setiap  satu benda di alam semestar ni include manusia itu sendiri mempunyai 'unsur' yang mampu memberi kesan kepada satu sama lain. So that why kata kawan aku tu, a Feng Shui Master akan rearrange, replace barang-barang tertentu dalam rumah contohnya supaya ia akan saling membentuk unsur positif akan good luck to the owner ar.. 

Erk, I dont know what yang aku sedang tulis ni. Hmmm..

Literally-nya aku bukanlah seorang yang bernasib baik laa. Aku tak pernah menang cabutan bertuah (pernah sekali tapi ia tak dikira bertuah sebab hadiahnya memang untuk semua orang), aku tak pernah jumpa duit kat tepi jalan (aku pernah jumpa RM10 tapi kedian aku realize yang aku dah tercicir RM50) dan aku selalu mengalami series of unfortunate events yang berterusan cam hilang kunci motosikal dalam masa yang sama handphone habis bateri di tempat yang tak ada orang dan satu-satunya telefon awam kat tempat tu dah rosak. Hmmm..













...









Aku tak nak cerita apa yang berlaku hari ni tadi. Cukup aku katakan ia adalah satu hari yang panjang dan malang yang berterusan. Hmmmm..
















I need a Feng Shui Master agaknya.. wakaka

2 comments:

ceksumolek's said...

penah alami benda2 mcm ni.. dari pagi sampai la blk ke rumah.. mesti dok fkir apa nk jadi pasni? huhu~ sabo jelahh~

Aj Abdullah said...

kemudian terfikir: what the worst thing could happen after this.. huhuuhu