Thursday, April 12, 2012

Battleship: Film Review

First perkara yang muncol secara automatic dalam otak aku masa layan filem Battleship ialah: Hei, is Taylor Kitch seorang lelaki yang kontot aka pendek..? Rasanya masa dalam John Carter Of Mars dan watak Gambit  dalam X-Men Origin dia cam normal jer tapi bila dalam Battleship part dia di sebelah Alexander Skarsgard dan Liam Neeson menjadikan dia nampak sangat kerdil dan dwarf pulak. Hmmmm..


Secara keseluruhan, apa yang boleh aku katakan tentang Battleship? It totally seem like tengah tengok Transformers. Kalau korang tengok kapal perang alien tu korang pasti dengan automatically akan terus ingat robot dalam filem Transformers kecuali ia tak ada cop Decepticons and Autobots on it skin dan ia tak dapat buat robot in disguise punya part. Plus muka alien diaorang a bit cam Davy Jones in Pirates of Caribbean pulak. Wakaka..  

This story started when pihak US menjumpai sebuah planet yang mempunyai ciri-ciri yang sama seperti Bumi: udara, air, matahari etc yang mereka syak juga mempunyai penghuni so what they did ialah mereka menghantar isyarat kepada planet tu. Cuma masalahnya mereka tak jangka yang isyarat mereka mendapat respond dengan menerima beberapa buah kapal angkasa.

Previously ada sorang pengkaji yang terlibat alam projek tu kata kalau planet tu jauh lebih advance teknologinya then peristiwa Christopher Columbus menemui Amerika cuma at that time Bumi akan menerima nasib as natif American waktu tu.

Jujor aku katakan yang sebenarnya Alien tu sikitpun tak jahat. Diaorang just sekadar mangsa keadaan. Just imagine pihak Bumi hantar jemputan dan bila alien tu datang dan terus kena serang. Katakanlah kita jemput orang datang rumah kita but then kita serang dan suroh diaorang blah pulak. Dan bila diaorang balas balik dan kita kata mereka penganas pulak. Sebab dalam cerita ni US Navy yang first tembak so mereka just balas balik. That it.













Nothing much to be expected for this film sebenarnya.Sebab kita dah dihidangkan dengan 3 buah filem transformers before so it seems like menonton sequel ke 4 Transformers pulak. Kalau korang datang cinema sebab nak tengok Rihanna berlakon then rasanya tak berbaloi kot. Disamping lakonannya yang totally x best dan wataknya pun agak ridiculous gak. Just imagine sepanjang filem tu cuma ada 3 orang jer navy perempuan jer yang ada dan watak dia pun as navy pangkat rendah tapi entah apsal cam x logik pulak dia leh bawak peranan penting. 

Sequel? May be akan ada sebab the end tu something happens. 











...





Balik tu aku check internet atas carian Taylor Kitsch height. 180 cm. Tinggi gak tu. Beza 9 cm jer dari aku. Mungkin sebab Alexander Skarsgard dan Liam Neeson jauh lebih tinggi kot. Hmmmm.



2 comments:

ceksumolek's said...

best tgk ni.. walaupun dalam panggung terpaksa duduk depan skali.. layannN~ :P

Aj Abdullah said...

Sanggup ke duduk depan semata-mata nak layan wayang? sakit kepala wei.. depan sangat tuh