Tuesday, April 17, 2012

First Episode

Pernah tak terjadi pada korang satu hari tengah boring-boring tak tahu nak buat apa so korang grab remote TV (or layan tenet) then bukak satu channel secara tak sengaja dan kebetulan waktu tu sebuah rancangan baru start dan ia adalah episod pertama untuk rancangan bersiri. Sehingga tamat episode pertama tu korang rasa tak sabar pulak nak tunggu next episodenya. Dan thanks goodness internet berfungsi dengan baiknya dimana kalau program tu ialah rakaman then korang leh tahu keseluruhan episode sepanjang season tu. Even kalau episode tu tengah airing kat negara asal pun korang sanggup untuk die hard fan negara tu upload free untok korang.


Dan terdetik dalam hati korang betapa menyesalnya gerak hati korang terbukak TV waktu tu. Realitinya cerita tu bukannya ada apa-apa yang special sangat pun. Sebab korang dah terbukak dan tertonton episode pertama. Kalau korang accidentally terbukak series dalam episode 10 or 15 ke then korang pasti dah malas nak layan sebab korang tak tahu beginningnya. So unfortunately sekarang korang dah jadi hamba abdi sepenuh masa kepada cerita tu. Duh.

Berikut ialah list of cerita-cerita sepanjang 2012 yang aku secara tak sengaja telah tertonton dan secara tak sengaja gak tak termiss satu episode pun. Thanks to my jobless status. Hmmm..


1. New Girl (In love with Zooey). On going



2. Once Upon A Time.On going



3. The Lying Game. End Season 



4. The Walking Dead. On going



5. Suits. End season



6. Smash (ooh Iam so gay). On going



7. Sungkyunkwan Scandal (Cerita 2010) Tamat



Lastly sehingga bulan April ini adalah series yang paling membuatkan mulot aku ngan ringan mengata "buduh..buduh..buduh" pada setiap episode tapi cerita ni penuh ngan lawak jenaka iaitu:


8. Rooftop Prince. On going








So adakah korang berkongsi kegilaan yang sama ngan aku or korang ada cadangan cerita lain yang leh buat aku bertambah gila. Suggest sementara aku still menganggur nih..huhuhu

2 comments:

MORIBAYU said...

SS me baru nonton sampai disk-3.
mmg buduh cerita itu,tapi boleh lah buat tahap gelak-gelak hilangkan bosan.

Aj Abdullah said...

layan disc? soo cute. lama betul dah x layan disc. asyik nak carik link video free je selama ni.. wakaka

btw SS great in mengembangkan plot dengan lawak jenaka yang berjaya ar cuma bab peleraian agak mengecewakan ar. It seems like sangat berebut ar.. buat kita kata: haaa? ini ke endingnya?

mesti dah masuk bab diaorang bertiga dalam bilik masa tidur tu ek? wakaka