Wednesday, May 30, 2012

Satu perkara yang aku masih lagi tak faham sampai sekarang apabila waktu solat Jumaat ialah apsal para lelaki-lelaki di sekitar aku majoritinya menguap banyak kali, muka sangat-sangat mengantuk, tleh ertidur sambil duduk etc sedangkan aku masih lagi dalam keadaan normal aka khusyuk mendengar khatib membaca khutbah tanpa ada sedikit rasa boring sikit pun. Hmmm.. May be aku yang tak normal kot..

Or sama gak masa aku buat kerja komuniti kat rumah orang tua kat Sungai Buloh masa belajar dulu. Waktu tu aku fikir yang semua pelajar sana faham apa yang atok Cina tu share sehingga bila kami blah mereka kata yang mereka x faham sepatah haram apa yang dia kata sehingga buat aku yakin bahawa mereka hanya pura-pura mendengar sekaligus menjadikan hanya aku sorang sahaja yang faham apa dia kata. No wonder end of that day dia cuma kata kat aku suroh janji akan datang balik kat sana lagi nanti.







Sorang kawan pernah kata “Semua orang punya telinga tapi tak semua orang mampu mendengar” Sebab rasanya kemahiran mendengar bukan kemahiran yang semua mampu belajar. Ia sangat berbeza ngan kemahiran bercakap. Kan…?







But still ada yang punya mulut tapi bermasalah untuk menyuarakan suara mereka gak ar kan?

















Aku punya telinga dan aku mampu mendengar. Cuma aku tak punya ingatan yang cukup kuat untuk ingat semua yang telinga aku dengar. So itu the other kemahiran yang perlu semua orang ada gak: Kemahiran Mengingat. Hmmmm..

No comments: