Monday, May 28, 2012

Manusia & Pasu Kosong

Megat Eusofe ialah seorang lelaki yang punya bakat hebat dalam berkata-kata. Kata-katanya bukan sahaja indah pada bunyi malah juga pada maknanya.


Tetiba sekali lagi aku teringat kata-katanya tentang manusia dan pasu bunga. Katanya manusia itu sama sahaja seperti pasu bunga yang sedikitpun tak kisah apa yang mengisi mereka. Mereka cuma x nak kekal kosong.














Sedangkan aku masih lagi melawan arus membuktikan aku selesa sebagai sebuah pasu kosong yang akan kekal kosong tanpa perlu ada apa-apa atau sesiapa mengisi kekosongan aku.














Sejauh mana dan selama mana..? Hmmmm

2 comments:

MORIBAYU said...

atap rumah ini tak pernah bocor.
tapi kenapa...pipi saya lencun ?.














terima kasih
kerna mendengar

Aj Abdullah said...

semua orang ada telinga tapi x semua mampu mendengar. hmmmm...