Wednesday, May 30, 2012

Malaysians Driver

Most Malaysians agree kalau aku kata kan yang Malaysians totally akan jadi individu yang berbeza each and every time mereka menjejakkan kaki ke dalam apa-apa bentuk kenderaan. It seem like there a curse yang mengubah ciri ketimuran yang sopan kepada beast yang ganas. At least ia berlaku kepada aku sekaligus membuktikan bahawa saya sememangnya rakyat Malaysia yang sejati. Wakaka..


Aku punya moto dalam pemanduan ialah aku always beranggapan bahawa kenderaan dan aku ialah satu unsur. Sound so lawak tapi aku ada imaginasi kanak-kanak yang memberitahu bahawa kenderaan juga ada 'roh' tersendiri yang mereka leh tahu siapa owner dan driver mereka. So kekadang  tu bila kita bersatu ngan unsur kenderaan tu leh menjadikan pemanduan kita lancar tanpa banyak ragam yang tak best ar. Peliknya aku. Wakaka..

Dan bila aku di atas jalan raya pulak, aku akan beranggapan bahawa aku sedang berada dalam game cam Need For Speed dan kenderaan-kenderaan di kiri kanan aku sebagai pesaing untuk capai ke garisan penamat. So sebab tu ar kekadang (or most all the timenya) aku memandu cam sial. Then bila ada orang tanya kat mana aku belajar memandu cam sial tu then aku kata pengalaman memandu di KL as punca semua tu berlaku. Wakaka.

Tapi as time goes by aku x akan memandu secara merbahaya bila aku ada pemandu. Even aku lebih refer agar orang lain yang memandu or aku akan lebih menjadi pemandu berhemah buat seketika.












Cuma bagi aku one things yang cukup SUCKS tentang Malaysians driver ialah: Memandu slow di line laju. Aku tak tahu ar masalah pemandu jenis cam ni. Sama ada dia tak tahu peraturan line sebelah kanan adalah untuk mereka yang laju but still mereka ni nak bawak slow. Or dia fikir yang dia drive laju nak mampos kot. Dah ar line kiri pun slow menjadikan jalan makin jam.

No comments: