Monday, September 13, 2010

Isteri

Last few day 3 kawan datang beraya with their couple. Semalam plak kuar ber-RAYA with kekawan sama belajar di UKM dulu yang sorangnya dah kahwen, sorang almost nak kahwen dan sorang lagi in couple. So most of the day, kami akan menyakat kawan yang nak kahwen tu or mereka akan menyakat balik aku: supaya cepat2 carik couple then leh join group mereka kelak. Hmmm...


So start r si kawan yang nak kahwen ni kata yang aku nih cukup pemilih then sebab tu r sampai sekarang masih solo and sendirian berhad jer. Habis tu, x kan r aku just tarik mana-mana perempuan yang aku jumpa kat pasar malam then terus ajak kawen je r kan? Kawen ini cam hidup mati. Kita ni hidup sekali then mati sekali so kahwen tu biar je r sekali (ayat dalam cerita Kuch-Kuch Hota Hei)

So biar aku bwat senarai ciri-ciri wanita idaman aku yang aku nak jadikan isteri then korang sendiri decide either aku ni pemilih or x. Tapi before tu aku akan bahagikan kepada 2 bahagian:


1) DREAM WIFE
Aku suka girl yang berambut panjang, original curl (x maen r jenis lurus guna seterika) pasal rambut berombak ni seksi, ketinggian sederhana, badan x nak r kurus sangat: chubby2 sikit dah woke r, kulit x nak yang pucat, suka yang banyak cakap, selalu pakai flannel sebab girl in flannel r always hot then pakai lagi beg silang: memang damn hot, x suka yang muka 1 inchi make up: kecantikan tanpa make up r better, bukan gedik, bukan mangsa fashion, bukan puteri lilin, bukan tangan licin : x mahu bwat apa2 kerja etc.

Then kalu lepas kawen, musti type 'pengguna active' so kami (aku dan dia r) bukan hanya 'menikmati saat gembira' kat katil jer even kat dapur, toilet, bilik mandi, dapur, dalam stor, dalam kereta dan kat mana-mana pun all day long. Hmmm..


Tapi disebabkan si gadis ni berada pada tahap DREAM WIFE jer then ia ditakdirkan untuk berada dalam mimpi jer. Kalu wujud tu memang fantasi masturbasi je r.. 



2) REALITY WIFE
Aku x mahu seorang isteri hanya kerana kecantikan paras rupanya atau kerana hartanya. Then aku x peduli pun kalu dia x sempurna kerana aku tahu bahawa kesempurnaan itu hanya milik ALLAH sahaja. Aku mahukan seorang isteri yang ada agama. Aku mahu isteri yang akan merapatkan aku kepada ALLAH. Seorang isteri yang kami akan saling tegur menegur, saling nasihat menasihati sekiranya kami lalai dan terlupa dan saling belajar untuk mendekatkan diri kepada Maha Pencipta. 

Aku mahu seorang isteri yang akan menjadi sahabat kepada aku. 

Aku mahu seorang isteri yang akan menjadi kekuatan kepada aku dan aku akan jadi kekuatan kepada dia.

Dan aku kekal berada bersamanya selama Tuhan mahu aku bersamanya..






Lalu aku juga mahukan seorang wanita yang mahukan suami bukan kerana parasnya, hartanya tetapi kerana agamanya.



...



Mungkin selama ini aku telah menutup pintu hati untuk menerima CINTA tapi berfikir: Siapa aku untuk menentang ketentuan-Nya dengan menolak wanita yang telah menerima satu bahagian dari rusuk kiri aku? Jadi aku di sini, menunggu kehadirannya.












So, kamu. Adakah aku seorang yang pemilih atau aku memang berhak untuk memilih?
  

3 comments:

Nazlee said...

ajay sahabatku, anda sememangnya tidak memilih. akan tetapi hanya jodoh anda belum diketemukan. tapi kata ustaz, jodoh hendaklah dicari. so, berusahalah. mungkin setahun, 2,3,4 ataupun esok lusa. kita tidak akan dapat menjangka.

Aj Abdullah said...

Baek, Tuan. Saya akan mencari dan meneliti resume-resume yang telah dihantar... wakaka

Aj Abdullah said...
This comment has been removed by the author.