Monday, September 27, 2010

Lurus

Before aku pergi jauh sehingga ramai yang membaca rasa cam pelik then better aku bwat kronologi sikit tentang apa yang aku bakal tulis kali ni:

Jika Lurus ialah Straight
Maka Bengkok ialah Gay

Walaupun my reader sangat tertarik ngan issue GAY tapi percaya r yang aku bukan tulis tentang hal tu kali ni tapi aku maksudkan Lurus as perangai orang.. Hmmm....


Last night aku chatting ngan sorang kawan ni. Dia agak mempersoalkan kewajaran aku kuarkan 1 post tu. Dia kata aku menyentuh tentang issue 2 other person yang kediannya akan menjadikan keadaan jauh lebih teruk. Then chat punya chat, banyak gak r perkara dia kuarkan sambil aku sangat tak tahu apa yang sedang berlaku sebenarnya. The end baru aku tahu.

Dia jenis seorang 'thinker' aka otak sangat berfungsi ngan jauh then bila dia baca blog aku, dia melihat each of simple words yang aku guna as ada makna lain disebaliknya (double meaning r). That how concern dia mulai timbul. Sedangkan realiti sebenarnya aku seorang yang 'sangat malas berfikir' sehingga apa yang aku tulis ialah 100% apa yang terfikir di otak aku pada masa tu. Ooh aku ttiba terfikir, may be that why ramai yang kata penulisan aku jujor.. Hmmm...





Dalam kehidupan sebenar, aku akui yang aku ialah seorang yang agak lurus tapi x r tahap LURUS BENDOL. Kalu ko kata pada aku yang dunia ni segiempat then memang r aku x akan percaya sebab aku bukan budak umur 4 tahun yang dudok kat Afrika Utara yang x pernah tengok TV seumur hidupnya.

Aku lurus tahap sangat mudah percaya pada orang. Makin rapat aku ngan seseorang tu then makin tahap tinggi kepercayaan aku pada mereka. Then kalu korang cakap something yang just ajak-ajak ayam tapi to me ia akan jadi satu promise. Sama gak kalau ko suka aku tapi ko x bagitahu then aku x akan tahu. Then dulu kalu ada kawan yang merajuk aku akan kata awal-awal yang diaorang tengah merajuk sebab aku x akan tahu selagi x ada yang bagitahu.

Satu lagi, aku terima a thing or any one secara bulat-bulat tanpa aku terfikir untuk mempersoalkan or what ever. Kalu ko kata aku kawan ko then aku x akan ever2 expect yang ko akan ada feeling lain pada aku. Sama cam kalu aku anggap ko as adik ke then that feeling akan kekal sampai bila-bila. Im not my cousin yang semalam anggap that person as adik tapi a year later dengar-dengar dah berlaku adegan 'fucking-mucking' dia ngan adik dia. What The Fuck..!! 






Untuk kawan yang chat ngan aku last night, aku yakin banyak perkara yang ko dah belajar kan? Memang otak kita perlu berfikir tapi jangan berfikir terlalu jauh untok something yang terlalu simple. Nanti akan kuar double, triple meaning yang sepatutnya x ada pun. Cam last night event, daripada ko nak merahsiakan what ever 'that big thing' are sehingga ia almost leaking pada aku. So it is important untok : JANGAN MUDAH MELATAH..!!














Plus jangan mudah percaya pada kata-kata sesiapa pun. As orang baik tak akan kata dia baik. Sama cam orang jahat tak akan kata dia jahat. So orang yang lurus pun x akan kata dia lurus gak.. Jadi ia cuma permainan siapa yang mampu mempermainkan sesiapa sahaja. Chow..

2 comments:

ajim said...

wow semakin mnjadi2 r entri ko skang.sgt menusuk kalbu.sepatutnya,org yg b'fikir secara positif xkn mudah melatah.i mean positif is positif ok.no double meaning.haha..

Aj: Makhluk Tuhan Paling Seksi said...

betol ke positif tu ko maksudkan as positif yg betul-betul positif? aku leh fikir double, triple, punca kuasa dua punya makna daa... wakaka..