Thursday, September 30, 2010

Oh My Fazura

Tadi layan 'Pisau Cukur' buat kali ke-2. Memang diakui yang cerita ni memang lain dari lain then ia tahap boleh layan dan menghiburkan. Tapi post kali ni bukan nak buat review tentang movie tu tapi sebaliknya tentang sorang main cast nya iaitu miss Fazura.


Kalu aku kata yang Fazura ni cantik then aku garenti ramai lelaki akan setuju tapi perempuan mostlynya akan bising-bising mempersoalkan definisi sebenar cantik dari mata lelaki. Ya ya ya. Then aku tukar balik statement awal tadi ngan ayat baru: kalu cantik tak meliputi ciri-ciri dalaman then Fazura ialah seorang yang cantik. Susah nak menepati kehendak semua orang. Hmmm...

Tapi aku pun yakin gak korang perasan yang Fazura got an aura yang lebih sekadar cantiknya. It seems ia bawak 'kelas' tertentu either dalam lakonan or perwatakan luar layar.

Teringat aku masa belajar dulu. Satu hari tu aku gi KL naik komuter. Kat depan seat aku ada 2 budak perempuan r. Aku yakin masih belajar tahap sekolah menengah lagi. Tapi there r something tentang pakaian dan cara mereka berdua bercakap. Baju pink with bling-bling. Dan cara cakap tu memula aku x perasan sangat sehingga mereka buat review tentang series Gol dan Gincu. Duh.., mereka ni jadikan Fazura as an idol rrupanya.

Pasal aku x pernah layan series Gol dan Gincu sangat. Tapi movie nya pernah layan. Pasal Fazura ni sangat sesuai ngan watak anak orang kaya yang girlish sesangat tapi penuh 'kelas'. Kira cam versi Paris Hilton r. Sama gak cam watak nya dalam Pisau Cukur. Sangat menjadi. And even sekarang pun ada gak kkawan perempuan yang girlish semacam yang jadikan Fazura as their idol.. So Fazura kurang berjaya r as minah kampung.. Kan?












So that it. Cerita tentang si cantik Fazura dan pengaruhnya pada kehidupan rakyat Malaysia. Cuma, kena pastikan r. Cantik tu bukan hanya pada luaran sahaja tapi juga pada perilaku. Then aku lebih yakin ramai yang akan setuju...















Cuma 1 thing yang aku x paham tentang rakyat Malaysia ni ialah betapa mereka sangat lurus dan nak sangat si pelakon ni jadi cam watak mereka. Cam Tiq Zakiah ngan watak Nur Aminah dalam series Nur Kasih yang sangat Islamik dan sopan. Then bila kuar gambar Tiq pakai seksi-seksi ngan air kencing setan then heboh satu Malaysia. Dah nama pun mereka pelakon. Itupun nak kecoh. Dah kerja mereka. Berlakon. Hmmm...

1 comment:

ajim said...

fazura.aku penah t'tawan dgn die tp skng dh x lg.haha.tu r pasal.jadah ape igt ape yg pelakon wat dlm cite same dlm realiti.tp doa2kn la ape yg dilakonkn jd mngkin tuk brubah.peace.