Saturday, September 11, 2010

Kamera

Aku x tahu betapa orang benar-benar melihat aku sehingga satu ketika mereka mulai menjelaskan sifat-sifat tertentu yang ada pada diri aku (yang aku sendiri x sedar). Antaranya bagaimana mereka menjelaskan tentang aku dan kamera. 


Ianya start lately apabila mulai ada yang tanya "Aj x bawak kamera?" dan aku hanya boleh guna alasan "Aku lupa.." but then ada lagi yang sambung "Macam mana Aj yang selama ni x pernah x mesti bawak kamera setiap tempat dia pergi then suddenly dia leh lupa?" Then mereka akan start bercerita tentang kenangan mereka bersama aku dan kamera tu. Tentang gambar-gambar yang aku ambik Tentang cara aku ambik gambar. Tentang my mini tripot. bla bla bla...

Bwat aku terfikir 'Gosh, that camera is my life. Since dari first kamera dulu lagi aku dah ambik gambar tanpa henti. Then bila ia rosak, aku terus beli kamera baru dan ambik gambar lagi. But then how come almost 2 bulan dah aku x sentuh lagi kamera tu..?'






Then korang tanya "Apa kamera tu dah bwat pada ko Aj sehingga kau dah x sentuh kamera tu lagi nih?"










In real life, certain orang akan tahu bahawa Im not a story teller rite? (berbanding dalam blog r) Even cerita ni cuma ada 2 orang je yang tahu: orang yang jadi punca and a friend of my. Betapa aku cuba nak percaya pada that person bahawa aku boleh percaya pada janji dia kali tu. But sebab rasa percaya aku tinggi sangat so aku jatuh sangat dalam. Betapa aku lupa bahawa that person never stay on his words before. So how come dia akan menepati janji kali tu.

Damn shit for me sebab percayakan dia.Sebab percayakan dia boleh berubah tapi dia tetap dia. Dan dia x pernah tahu apa kesan tindakan dia kepada aku. Betapa aku sangat-sangat malu nak berdepan dengan orang-orang tertentu. Bwat orang-orang tertentu ketawa memperlekehkan aku. Damn on me sebab percaya manusia boleh berubah.. Damn on me...





Dan sejak itu aku x sentuh lagi kamera tu. Then korang tanya "Apa perkaitan cerita tadi dengan rasa alergi ko pada kamera, Aj?" Pedulikanlah. Biarlah orang2 tertentu sahaja yang tahu.




Dan realitinya kamera tu x pernah bwat apa2 kesalahan pun pada aku. Sebaliknya ia sangat berjasa. 









Tapi tadi dengan rasminya aku dah menggunakan kembali kamera aku. Dan aku x akan percayakan dia lagi. Setiap kata-kata dia..

No comments: