Thursday, September 9, 2010

Kaki Gaduh

Pernah x berlaku situasi 2 kawan korang bergaduh dan korang berada di tengah-tengah then korang keliru apa yang korang perlu buat either:
a) Jangan masuk campur sebab korang akan make thing worst,
b) Musti r masok campur pasal mana leh biarkan 2 orang kawan bergaduh2. So kena buat something untuk pastikan mereka berbaik semula or
c) Kecuali di atas. Hmmm


Disebabkan aku ada kelebihan bertindak tanpa guna otak then mostlynya aku akan pilih B r as pilihan jawapan aku. Entah r. Selalu sangat berlaku in several situation memang endingnya sama r: not a happy ending aka aku try nak jernihkan keadaan tapi hasilnya thing turns worst.. Hmmmm...

Ingat lagi masa zaman universiti dulu. Ada sorang kawan ni entah apsal most each time dia ada probs then he will accidentally akan terjumpa aku. Bila dia ada probs then he will accidentally terjumpa aku. Dan aku ni plak entah apsal ada sifat terlebih prihatin sangat ringan mulut each time tengok kawan ngan muka 'something'. So walau betapa korang try nak ketawa and happy entah apsal senang jer aku nak detect either ia ikhlas or x.

Sama gak ngan kawan tu ari tu. Dia seorang yang kuat dari segi emosi and ceria orangnya. Aku x pasti either aku sorang sahaja yang perasan perubahan dia or orang laen pun perasan tapi pura-pura x nak ambik tahu. So we just sit and cakap2 suddenly aku pon baru tahu yang dia ada masalah ngan kawan dia aka kawan aku gak. Emosi dia pun berubah gak..


Sejujurnya aku x suka kalu 2 kawan aku bergaduh, x bertegur sapa or worst sebar keburukan masing-masing sedangkan before cukup rapat. Sama gak ngan kes kawan ni tadi. Before tu mereka berdua sangat rapat. Semua orang tahu betapa mereka memang kawan yang baek 


And even aku dulu ni jenis pemerhati r (sekarang dah x). Aku x pernah jumpa si kawan ni cukup dedikasi sehingga datang the other kawan tu. He give all the best of him to that friend. Woow.. Itu tahap yang belum pernah berlaku pada aku lagi pada masa tu. Dia kira dah jumpa dia punya soul friend r..

Tapi I dont know for what reason mereka bergaduh dan aku x nak ambik tahu pun (ya ya ya.. aku tahu apa korang nak kata) sebab aku cuma nak mereka berbaik jer. Sebab kawan bukan something yang cukup mudah kita jumpa. Inikan pula tahap kawan yang kita nak bagi al the best of us to him. So aku kuarkan r ayat psiko aku: Dia bukan kawan yang ko boleh jumpa hari-hari. Kalau kau hilangkan dia kali ni then may be kau x akan jumpa sesapa  lagi kawan as great as him after this..






So aku lawankan ego dia aku bawak dia gi bilik kawan tu. Suruh dia bagitahu apa yang dia nak bagitahu.. Kalau dia nak mintak maaf, menanggis, merayu then bwat r asalkan persahabatan tu dapat balik..

















Then ko tahukan endingnya? Thing turn worst...







































Dan aku selalu terlupa untuk ingatkan diri aku supaya:
1) Jangan masok campur kalu ada 2 kawn yang sedang bergaduh
2) Jangan bagi nasihat kat sesapa pun sebab aku akan menyesatkan orang dan jadikan thing turn worst.. Hmmmm

No comments: