Friday, September 3, 2010

Memori

Semalam dengan jayanya aku dah menghasilkan 1 kad Hari Raya Digital Then upload and tag semua kkawan yang menyambut Aidilfitri di FACEBOOK (kalu ada yang tertinggal then bagitahu aku r). Bak kata sorang kawan tu: ia bukan tujuan untuk menghalau Ramadhan aka bulan rahmat dari Allah s.w.t. tapi sebaliknya sekadar menggunakan kesempatan yang ada untuk wish n mohon maaf dari semua kenalan. Whose know esok lusa aku sakit ker or worst case scenario (suka guna ayat nih) tengah bawak motosikal suddenly kena langgar lori. Damn terus jer mati... Hmmmm...


Most semua yang ditag wishing back selamat to me. Ada yang guna ayat skema, ada yang berjenaka dan ada gak yang guna ayat2 power yang kediannya buat aku terdiam: bwat aku merasakan betapa aku punya kawan2 yang terbaek di sisi aku. 

Salah satunya ialah dari ISYRAF (rumate terakher di Universiti dulu). After wishing raya, dia kuar statement rindu nak kuar malam2 (or tengah malam sehingga tahap pagi) gi Mc D guna motosikal IJAM. Percayalah yang I missing that moment too la, ISYRAF. I dont know why or what reason kita sangat gila Mc D masa tu. Ada masa 1 minggu tu memang setiap malam kita gi Mc D. Kalu x Mc D Bandar Baru Bangi sebelah WARTA or kita akan gi Mc D Kajang yang bukak 24 jam. Kita just ambik quality time cakap2 (apa2 entah sampai berjam) ngan ko memperkenalkan aku ngan Mc D's Black Pepper yang sehingga hari ni bila llepak ngan kkawan kat Mc D: then mereka akan kata aku ni maniac ngan that Black Pepper. Dan kita sangat gila kumpul permainan Mc D rite? Wakaka..

Kita kenal sepanjang tempoh 3 tahun di universiti tapi kita hanya rapat untuk tahun terakher tu saja. Betapa takdir membuatkan aku terjumpa ko. Kalu aku x ada di foyer Ungku Omar masa tu then kita x mungkin akan jadi housemate di Taman Tenaga dan seterusnya ko mungkin x akan ask me untuk jadi rumate ko kedian. Dan betapa kalu aku x terima pelawaan ko hari tu, aku akan rugi sangat2. Betapa banyak memori yang manis aku akan hilang.

Betapa aku rindu saat2 gila kita sanggup panjat and lepak kat tangki air blok 4 tingkat kita. Bila kat atas, kita just ambik gambar and bercerita2.

Betapa aku rindu saat2 kita susah payah nak habiskan filem pendek 'Mukhdin' pada bulan puasa dan pada hari pilihanraya universiti untuk subjek TESL.

Betapa aku rindu pada karya2 seni ko, pada lukisan komik ko, pada idea2 pelik dan kreatif ko.




Dan aku masih simpan setiap hadiah ko. Antaranya plat warna yang ko nak aku serius in art. Hmmmm...






Bekawan dengan ISYRAF menolak dakwaan bahawa orang KELANTAN semuanya bersifat berpuak-puak dan perkauman. Kerana di UKM aku jumpa 2 orang sahabat paling hebat yang sangat baik and masih lagi keep in contact berasal dari KELANTAN iaitu miss DIDI and mr ISYRAF. Aku rindu sama kalian.

















And as time goes by, setiap tempat aku pergi then aku akan mencipta memori-memori baru bersama sahabat-sahabat baru tapi setiap satu itu adalah nilai memori yang x pernah aku cuba bandingkan which one r the best. Kerana setiap memori itu adalah anugerah yang nilainya cukup besar. Cukup x terbeli oleh wang or etc.Dan aku rindu pada semua sahabat-sahabat itu.

2 comments:

ajim said...

eh y dgn kelantanese?emm rmai org yg at the wrong time and place when meeting kelntanese.tu yg kdg2 jd isu.rasenye,mane2 state pon ade isu.my 2cent.hehe..

p/s:im kelantanese too =)

Aj: Makhluk Tuhan Paling Seksi said...

Betol3. There nothing wrong with Kelantanis or sesapa pon. As u said: mereka jumpa orang yg salah pada masa & tempat yg salah jer.. hmmmm...