Sunday, June 10, 2012

Spagetti Bersos Lalat

Aku skip breakfast dan lunch hari ni. Aku just sekadar ambik jajan jer. So awal petang dah rasa lapar sikit so aku  plan nak masak spagetti then aku defrost daging cincang dari freezer. Kedian main game kat computer sehingga x perasan daging dah terlebih defrost so aku simpan sekejap kat peti ais jap. Sejam lebih cam tu baru aku start masak air untuk celurkan spageti.


Untuk sos or local kata kuahnya pulak aku guna Campbell punya sup cendawan yang halfnya aku dah guna last few day. So aku panaskan dan aku masukkan sekali daging cincang tu tadi sekali. Entah apsal tetiba aku perasan ada satu titik hitam kat atas sup aku: sedang separa lepas di dalam sup cendawan tu. Aku ambik dan tengok dekat-dekat rerupanya ada seekor lalat yang sedang bersauna di situ.

So aku ambik tengok plastik daging tu tengok ada pulak telur beliau kat situ. Betapa kecewa hati dan perasaan aku waktu tu hanya tuhan jer ar yang tau. Banyak wei sup cendawan aku buat tu. Tapi bila fikir secara rasional kalau aku makan gak sup tu then kebarangkalian untuk aku mengandung dan melahirkan baby-baby lalat akan berlaku pulak. Aku tak nak so dengan penuh keterpaksaan aku buang gak ar sup tu kat singki.



Spagetti yang aku dah celur tu cam ne pulak nasibnya? X kan ar nak simpan dalam peti sejuk pulak kan? So akuk ambik maggie perisa kari dan masukkan sekali spagetti tu.











Then bila aku telan spagetti perisa mee kari tu terlintas lagu Separuh Jiwaku Pergi nyanyian Anang. Sedih wei.


















It better Spagetti perisa Maggie Kari daripada Spagetti perisa lalat ar kan?

No comments: