Friday, July 8, 2011

Backpacker

Satu soalan ditanya pada kerja terakhir aku: Apa yang akan anda lakukan jika anda menang USD 1 juta? Banyak bagi jawapan yang berbeza. Aku pulak kata first aku akan beli DSLR dan travel back pack yang besar then backpacking around the world, ambik public transport, jalan kaki sebahagian tempat, tidur di hotel murah, cuba makanan tempatan, menikmati keindahan alam dan memahami kepelbezaan hidup masyarakat dunia, snap pictures, check free wifi and share it with whole over the world. Dalam perjalanan balik, jumpa stranger, get married, get babies and backpack again..Hmmmm..
.
Setiap kali aku gi mana-mana either melancong or melencong aku sangat suka bawak backpack sebab ia sangat mudah nak bergerak rather than beg tarik or beg galas besar. Backpack pun ada banyak pocket as divider yang senang kita nak asingkan toiletries, undies, baju, or what ever travel kit yang kita nak bawak. Plus tujuan sampingan gak nak perasan jadi backpacker.. Wakaka..

I dont know laa jadi backpacker ni quite best ar. May be pasal aku sangat enjoy pada alam sekitar, lihat bangunan-bangunan dan kebudayaan lama, lihat budaya manusia yang berbeza etc. 




Tapi bila fikir filem HOSTEL erk...










Didi, masih ingat plan kita masa kat dalam cafe internet UO dulu kata after few years lepas grad nak gi jadi backpacker? Ko kata kalu ko dah kahwin masa tu then ko akan suroh husband ko masa tu jaga anak ko then join aku jadi backpacker. Wakaka.. Idea Sumie kena reject ar.. LOL
























Next 2 week Insyallah kalu x ada aral melintang aku akan jadi backpacker untuk seminggu di tempat yang quite asing buat aku. Mengembara di bumi asing sorang diri, mengenal dunia dan kembali mengenal diri..


















Hmmmm...

2 comments:

They call me Fiki. said...

jom jom!! i love backpacking too!!! we could be travel partners!! and i'm also jenis travel yang simple and murah murah je =)

Aj Abdullah said...

yg best jadi backpacker ni sebab ia murah dan simple je ar kan? so kita leh gi mana-mana yg kita nak tanpa perlu fikir banyak2.. kan?