Wednesday, July 6, 2011

The Secret LIfe of Nazir Abdullah

Ada sorang kawan ni kata (realitinya ada beberapa ar) yang aku ialah seorang lelaki yang cukup kuat berahsia. Dalam berkawan most of them secara yakin share their secret to me tapi kata mereka aku tak pernah try nak percaya mereka sebab aku tak pernah gave any of my secret to them. It seem aku aku tak percayakan persahabatan mereka and it seem aku ialah lelaki yang penuh dengan misteri.. wakaka..


I might make it sound funny tapi realitinya ia cukup serius. Ia memang banyak menjejaskan persahabatan aku dengan kawan-kawan lelaki lain. Memang ar secara rasionalnya tak semestinya bila orang bagi rahsia mereka pada korang so korang mesti bagitahu mereka rahsia korang gak untuk jadikannya stabil as kalau aku follow blog korang doesnt mean aku nak korang wajib follow aku balik. Kerahsiaan itu ialah hak milik individu tu kan. Rite?

Tapi sejujornya aku ialah seorang lelaki yang sangat mempercayai orang as beberapa orang kawan aku kata aku ni luros bendol dalam bab mempercayakan orang ni. Sehingga ada part memang kena teruk lah bila orang yang kita percaya tu rupanya sekadar nak mempergunakan kita jer. Tapi aku tak serik. Tak pernah serik. Aku jumpa je sesiapa then kalu aku ada mood then aku akan cakap-punya cakap then sebahagian hidup aku dah aku ceritakan.

Plus aku bukan seorang lelaki yang suka berahsia. Mungkin cara aku: aku tak bagitahu semuanya dalam satu masa. Kadang-kadang aku share rahsia aku secara muka yang tak serius. Tengah makan contohnya then terus je keluar ayat dari mulot aku: aku takut badut, aku fobia cicak etc. Haa.. itu rahsia aku lah tu. Cuma certain orang tak anggap benda tak serius as rahsia. Mereka nak rahsia tu sepatutnya dibagitahu secara berdua-duaan ditempat sunyi ngan muka yang serius then start dengan ayat "Aku ada rahsia ni. Harap kau tak bagitahu org lain yaa.. bla bla bla.." dan paling penting ia melibatkan antara hidup dan mati sehingga mengadaikan maruah diri. Kalu cam tu aku tak ada rahsia ar.. Hmmm...















Aku sangat ambik berat bila orang kata: aku tak percayakan mereka. It seem ada something yang mencucuk-cucuk dada aku bilal orang kuar statement tu. Hei, masyarakat dunia ketahuilah yang aku percayakan korang tak kira muka korang cam tongkang pecah, korang baru keluar dari penjara, korang ada previous record as pembunuh upahan or korang as seksi as Maria Ozawa..












Dan aku tak pernah jadi orang lain sepanjang aku ialah diri aku (ada part tertentu je ar aku jadi someone else). Aku ketawa bila aku nak ketawa, aku marah bila aku nak marah etc.. Itu menjadikan aku ialah aku..












So there are no such thing as a secret life for Nazir Abdullah. Tamat..











(btw. Apa motif cerita ni? Hmmm)

No comments: