Saturday, July 30, 2011

Muka Hilang Seri

Kadang-kadang aku fikir yang aku seorang yang a bit (yap) kejam masa sekolah menengah dulu. May b that why some (or most) juniors hate me that era. It seems most of the time aku hilang ingatan tentang macam mana ar aku sebenarnya masa sekolah menengah dulu? Adakah aku sangat berbeza sekarang or sebenarnya sama jer. I need someone untuk ingatkan aku balik era tu. Hmmmm..


I got a friend (friends sebenarnya) yang hilang teruna pada usia yang cukup muda. Dia 'bermain' dengan ramai orang dari that day sehingga sekarang. So masa sekolah dulu kami cukup rapat. So ada part dia memang arif tentang SEKS. Dan salah satu benda yang dia selalu share ialah tentang cara nak tahu either sorang tu masih 'suci' or tak.

Dia kata just tengok certain part of the body je kita leh tahu. Contoh cam bibir, muka, punggung, belakang etc.  Kadang-kadang melalui cara jalan pun dapat detect. Paling clear bila tengok muka then dapat tahu yang muka tu dah tak ada seri lagi dah. Tapi kena hati-hati sebab ada orang tertentu yang lahir dengan ciri-ciri tu sejak kecil lagi. Mungkin sebab dia dah tak suci lagi so mungkin sebab tu aku a bit percaya cakap dia masa tu. 










Tapi as time goes by otak pun dah berkembang seiring usia menjadikan kita dah tak ambik peduli sangat tentang 'suci' or tak individu tu. Some people memang dilahirkan tanpa 'selaput', some pernah dirogol or diliwat, some pernah ter'serah body' sebab fikir itu ialah cinta mati dia, some did it sebab ia adalah pekerjaan etc.






One word: RESPECT









Cuma tadi masa tengah layan FB, then jumpa satu page sorang kenalan ni. Tak ar sebulu sangat pun. Sebab dia a bit berlagak masa U dulu.Tengok muka dia buat aku tersenyum, dulu kaki kuat gi surau, tengok orang dating bukan main cam nak muntah lagi tapi sekarang..







"Muka dia nampak lain"

No comments: