Wednesday, July 27, 2011

Ku Bahagia

Dalam satu sesi kelas masa zaman universiti dulu, kami ice breaking dengan kaedah share a story either zaman persekolahan dulu banyak memberi positive things yang membantu korang untuk berjaya or tak. Ada sorang minah ni dengan bangganya berdiri share betapa sekolah dia dulu banyak membantu dia berjaya sehingga ke tempoh tu dengan pujian yang maha hebat. Membuatkan aku x pasti either sekolah aku sorang je sangat teruk or dia menipu sekolah dia sangat hebat tahap dewa. Hmmm...

Tadi tengah dalam kereta ngan sorang kawan suddenly keluar satu lagu Melly: Ku Bahagia. Terus bawak kami berdua bercerita zaman lagu tu tengah hot iaitu zaman kami form 4-5 dulu. We talk on how much non of our history teachers ever successfully mengajar sejarah sepanjang 5 tahun di sekolah menengah. I never got A dan kalau dapat B dah kira cukup bertuah. We hate cikgu itu ini dengan ungkit-ungkit balik apa yang berlaku zaman tu.

Bila tengah layan lunch plak sambung cerita tentang kekawan masa zaman sekolah. Kedian baru perasan beberapa orang junior kerja sana. Senyum tapi bila balik meja terus keluar issue apsal junior tu plus banyak lagi junior nampak jauh lebih tua dari kami berdua. Yap, aku realize yang both of us nampak jauh lebih muda dari usia sebenar. It sound hurt isnt it?

Kedian sambung lagi event-event dan orang-orang yang pernah wujud masa sekolah dulu. Ada kawan yang kawen sembunyi-sembunyi ngan mat salleh ar, ada yang waktu sekolah sangat baik tapi sekarang rosak, ada yang triple berat badan, ada kahwen, ada bujang, ada janda 2 kali etc. Wakaka..









Kedian dia kata kalau jumpa cikgu-cikgu pasti ada yang tanya tentang group of our friends include aku. Siap ada cikgu yang masih ingat nama penuh aku lagi.. Buat aku terkesima..

















Aku pada zaman sekolah dahulu ialah anak murid yang digembar-gemburkan akan membawa kejayaan besar kepada sekolah sedangkan aku cuma mahu jadi yang biasa-biasa saja. May be because Im live behind someone else shadow: my bro yang sangat hebat. I can be great but I choose to be biasa-biasa saja..














Plus walaupun sekolah tu tak lah sehebat mana but still ia berjaya menjadikan aku siapa hari ni. That big... Hmmmm... Thanks

No comments: