Friday, July 1, 2011

Kembali Menulis

I dont know y recently aku sangat tak ada mood nak update blog. Kalau aku paksa menulis blog ni then aku tak akan puas hati apa yang aku tulis dan pembaca tak akan puas hati apa yang mereka baca. Macam paksaan dalam memeluk Islam jer ar (hmmmm apa kaitan ni?). Cuma dalam masa aku tak ada mood nak update blog aku beralih kepada menulis something else. 


Bila fikir-fikir balik dah lama aku tak menghasilkan bahan penulisan cam dulu. Memang ar recently aku ambik upah buat tessis master sorang kawan ni tapi itu lain ar. Itu penulisan ilmiah. Maksod aku penulisan cam cerpen yang dihantar kat magazine then ada orang call kata cerpen tu akan dipublish on certain month so kedian check dalam akaun bank ada duit masuk upah menulis. Goosh aku rindu era tu.

So last few day aku cuba start menulis balik. Pasal tetiba ada mood yang betul pada masa yang betul. Idea ceritanya dah lama tersimpan dalam otak cuma tak pernah dikeluarkan je lagi. So beberapa jam aku terkurung dalam bilik dah 30 lebih muka surat aku tulis. Baru 15 000 patah perkataan. Aku target nak hantar satu novel kat satu local publisher yang fokus on penulisan pulp fiction ni. Kira aku bebas sikit tanpa skema-skema bahasa yang terikat ar.Bahasanya sesuka hati aku ar nak letak cam ner. As sorang pensyarah aku kata: Menulis ar tak kira kamu terpaksa bermula dengan penulisan picisan sekalipun lama-lama nanti kamu akan jumpa diri kamu kat situ nanti.









Kedian cam ada sesuatu cucok something yang negatif dalam otak.. What if kalu cerita aku tak diterima then susah-susah jer tulis, aku ni bukan berdisiplin sangat nak fokus menulis 2-3 jam setiap hari then what if aku buat kerja separuh jalan jer etc...












Membuatkan aku terhenti...












DAMN..

No comments: