Monday, July 4, 2011

Wardina Safiyyah PKR?

Semalam mak aku kata Wardina kena tahan polis sebab sokong perhimpunan BERSIH. Wow. Aku quite terkejut gak ar sebab emak kata fakta tu diambik dari Melodi. So nak tengok balik ulangan Melodi kat tenet tapi entah apsal line jadi slow plak. So search kat Google then keluar suggestion: Wardina Safiyah PKR plak. Hmmm..


So bukak ar beberapa link ni untuk dapatkan kepastian. Baca then baru faham itu rupanya yang berlaku. Kira leh terima ar. Cuma part yang tak leh terima bila ada beberapa bloggers yang aku tak pasti apa matlamat diaorang letakkan gambar Wardina masa belum bertudung dulu as main pictures. So dalam kenyataan video tu ada Wardina kata apsal mesti letak gambar dia masa belum berhijab dulu bila masok issue ni? Sedikit sebanyak memberi kesan kepada dia as Ibu, Isteri dan terutama as an individu yang dah mengamalkan cara hidup berbeza as before ar.

Aku as pembaca jugak rasa sakit hati. Just imagine kalu kita dulu life kita bebas ngan pakai baju kurang kain, terdedah sana kini, ambik gambar tepi kolam renang pakai bikini je tapi kedian bila kita dah berubah cara hidup kepada kehidupan yang lain suddenly beberapa tahun kembali gambar tu dikeluarkan balik dan dijadikan as issue plak.

Bila baca komen daripada pembaca lagi ar sakit hati. Ada yang guna ayat terlebih 18SG. Waktu tu ar nak ungkit balik apa yang orang pernah buat zaman jahiliah dulu. Ada yang suruh hantar balik Wardina ke Acheh (?). Ada yang guna maki-maki anggota badan wanita, guna ayat perempuan jalang etc





Korang gi LINK ni untuk baca sendiri.







Majoriti yang publish blog cam tu include yang kaki komen tu siapa?
Melayu yang beragama Islam. Membuatkan aku persoalkan: Ini ke agama korang ajar korang? Sumpah seranah, maki hamun etc ni? Once again kalau bukan Islam memang dah lama aku judge Islam ni agama terrorist, agama sukakan kekejaman, hasutan etc. 








































Teringat satu kisah tentang 2 orang lelaki: sorang ni mentakwakan seluruh hidup beribadah kepada Allah dan seorang lagi menghambakan diri dengan jalan maksiat. So 1 hari datang syaitan kepada lelaki yang bertakwa. So ditiupkan si syaitan dalam bentuk suara kepada lelaki tu: buatlah satu dosa then mohonkan keampunan sebab org yg pernah melakukan dosa then bertaubat akan lebih kuat taubatnya dan tuhan itu maha pengampun atas setiap apa dosa sekalipun. So lelaki beriman tu pun pergi berjumpa seorang perempuan, dirogolnya lalu disebabkan rasa takut lalu dibunuhnya perempuan tu. 

Manakala dalam masa yang sama lelaki yang kuat bermaksiat tu ditiupkan Nur untuk bertaubat. Dipendekkan cerita ketika lelaki yang beriman keluar dari rumah perempuan dibunuhnya itu, dia terjatuh tangga dan menimpa lelaki yang kuat bermaksiat tu maka matilah kedua-duanya. Maka pada hari pembalasan, si kuat berzina dimasukkan ke dalam syurga sebab dia sempat bertaubat manakala si beriman masuk ke neraka kerana mati dalam kekufuran.

Kesimpulannya, manusia ni diadili bukan atas siapa dia pernah jadi tapi pada penghujung perjalanan kita nanti. Dan jangan tanam niat hanya nak berubah last-last minit sebab kita tak tahu bila masa kita akan tamat nanti. Kan?

5 comments:

Cik Puan Tim said...

i agree, knapa perlu dikaitkan mase sblm wardina berjilbab. Past is past lah. napelah diorg dengki sgt..isk2~

Mie Amour said...

dorang ni fikir pendek n xsuka cari bukti utk sesuatu perkara...buat kesimpulan secara membabi buta..org yg manipulasi tu mmg lah..berdosa besar..fitnah ni..eniway..hye aj..huhu..lama xjgk blog ko..ehehe..

Isamuddin Isa said...

xpasal2 kak wardina cuti 2 bulan MHI.. akan merindui nye..

MORIBAYU said...

Rakyat malaysia
mereka malas utk berubah
tapi..sangat rajin,dalam menghukum orang.

Mereka buat hari pengadilan Hampir,..setiap masa dan saat.

Aj Abdullah said...

mis aty: hairan plak kan mereka2 ni yang tetiba leh kaitkan ngan masa dulu plak. Langsong x ada kaitan. Sengaja nak kuarkan aib orang jer..

Mie: jenis suka kipas bara yg seada panas. suka keadaan jadi lebih lagi panas dari biasa. Itu ar, ko pon dah lama x berblogging kan?

Ibnu Isa: as Wardina kata kt FB dia, at least dia belajar sesuatu. So kita pun kena belajar gak sesuatu dari accident nih..

Me: manusia suka buat kerja tuhan sebab tahu suatu hari kelak mereka akan dikerjakan balik oleh tuhan sebab perangai mereka tu..