Tuesday, June 28, 2011

Realiti

Years ago I used to tho that: hei, Im might be the ugly duckling as what been told hundred time in fairy tales that in one miracle day when Im wake up from a sleep and suddenly realized that hey I've turn into a beautiful swan. Dan hari hari sebelumnya sekadar nightmare. So aku menunggu untuk tempoh aku bangkit dari sesi tidur yang panjang tu. Sehingga aku tersedar bahasanya fairy tales ialah nightmare sebenar yang membunuh realiti kehidupan aku.


Sama seperti waktu aku awal remaja dulu ketika sakit aku mulai mereda so aku pergi beli satu T's lengan pendek yang cool ni dan aku kata dalam hati kata 'Satu hari kelak aku akan pakai baju ni di khalayak ramai' tapi as time goes by aku tak pernah berjaya pun pakai baju tu. Sakit aku tak pernah benar-benar hilang dan baju tu kekal dalam almari aku sehingga ke hari ni. Ia juga satu mimpi yang aku sendiri tahu yang ia tak akan sampai bila-bila jadi realiti.

...

Bermimpi ialah satu perkara yang menyakitkan untuk aku. Ia sama seperti kesakitan sama yang di bawa oleh realiti. Sleep is a nightmare and awake is a daydream. 









Aku sedaya upaya untuk jatuh lebih awal, sebanyak mana yang boleh so next time kalau aku jatuh lagi then aku tak akan ada kelukaan yang boleh menyakitkan aku untuk bangkit semula lebih cepat.











Tapi tafsiran aku salah, betapa aku rasa aku cukup kuat untuk melawan semuanya rupa-rupanya dalaman aku  masih cukup fragile. Ia sama seperti sebijik bola kaca yang aku berangapan semakin kerap aku berlatih then semakin  kurang kebarangkaliannya untuk pecah. Tapi aku salah. Setiap kali aku belatih, semakin banyak ia meretak.
















Betapa aku cuba untuk tersenyum, berfikir positif, kuatkan semangat sepanjang masa tapi aku tak berjaya bila datang satu dugaan yang aku fikir aku boleh hadapinya dengan penuh keterbukaan.Lalu akhirnya aku pecah. Aku berkaca.


















Aku tak dibenarkan untuk bermimpi sedangkan realiti juga bukan milik aku.

6 comments:

RoslyzaAdyla said...

off lagu. baca and now comment! (: btw, confident!!! show it to the world wohooooo :P

Aj: Makhluk Tuhan Paling Seksi said...

baca kalu ada lagu lagi ar feel apa.. leh jadi soundtrack teros.. wakaka..

Haryz Khairuddin said...

nice post. really is something... unique perhaps. :)

Aj: Makhluk Tuhan Paling Seksi said...

trimas haryz, penulisan dari hati kot.. hmmmm

Muhammad said...

saya masih ingat.

dulu,pernah ada hari-hari...yang saya putus harapan.Dan setiap malam,bantal basah dengan air mata yg bergenang.

mula-mula,terfikir juga.Mana silap dan kenapa takdir ini berlaku.
sampai putus harapan dah rasanya.

tapi,akhirnya me perasan sesuatu.

hidup harus terus.

ada 24 jam sehari,utk kita pilih satu detik..utk gembira.

akhirnya me pilih,utk gembira.
gembira dalam duka.
tak kisahlah jika masalah tak selesai.kerana ada masanya,masalah mmg tak perlu selesai.kita manusia,ada batas yg tak bisa di lalui.Jadi,kita teruskan saja hidup.

jangan bimbang ya.
sampai masanya,hidup ini akan memberikan hadiah,waktu kita memerlukan.

kamu tak keseorangan.

Aj: Makhluk Tuhan Paling Seksi said...

Itu ar org kata hidup ni macam roda. Ada masa kita di atas n ada masa kita di bawah. So bila masa kita di atas jangan angkuh sangat shingga lupa ada part nanti kita akan ke bawah juga.

putus harapan ialah part yang aku harap seseorang boleh kata pada aku: kau tak berseorangan