Thursday, July 29, 2010

Muzika

Apa definisi korang tentang MUZIK? Kalu korang kata ia sekadar KEBISINGAN yang TAK BERFAEDAH then what else can I say kalu itu ialah makna muzik bagi korang. Bagi aku MUZIK ialah something yang GHAIB, x nampak, x dapat disentuh tapi ia mampu MENYENTUH aku. It seem ia adalah MAGIS yang ada SOUL. Hmmmm
.


Korang layan program KEYNOTE kat ASTRO x? Last night ialah FINAL KONSERTnya. Aku dah cam budak lelaki yang baru first time layan BLUE. Dudok sangat dekat ngan TV ngan kadar keterujaan yang sangat tinggi. Pendek kata FAAN ialah pujaan hati aku di samping FEROZ. Something tentang FAAN ni muzik dia cam IWAN FALS (yang aku baru je last few month kenal dekat2 muzik dia) yang sangat JUJOR, BEBAS dan ada JIWA sendiri. Hmmmm
.
(This is Faan)

Talk about MUZIK, sejujornya aku seorang yang sangat BATU or KAYU. Korang bagi je what ever type of music instrumental pada aku then ia akan mencipta KEBISINGAN. Berbeza ngan my sis, ANGAH: dia just dudok2 then kita akan dapat dengar rentak irama baru either ngan MELODIAN lama di rumah or with nothing. Kalu ikut sejarah keluarga: arwah ATUK memang pemain BIOLA dan benda klasik bertali yang ada kepala kat hujungnya (yang aku x tahu namanya) PAK CIK aku ada band ROCK zaman AMY SEARCH dulu dan bapak aku teror menyanyi. Yang selebihnya still boleh kareoke sambil orang tepuk tangan kecuali aku yang bersuara persis FASHA SANDA versi lelaki. Hmmm..
.
.
Kekawan pun ramai gak yang terlibat secara aktif dalam dunia MUZIK ni cam AZAN, KURT HUSKY, NABIL dan beberapa lagi r secara x langsung. And tentang AZAN yang I used to bagitahu dia bercakap n muka sangat mengantuk all the time akan turn to be sangat bertenaga bila datang 2 perkara. First waktu bercakap tentang MALINI (awek dia) dan second: LUCILLE iaitu band muzik dia.







Kesimpulannya: MUZIK bukan sekadar FREQUENCY. Ia adalah jiwa yang menhidupkan seseorang. Ia adalah terapi yang mampu bwat kita tersenyum, marah, sedih, dan banyak emosi laen. May be that why aku sangat respect kat sesapa yang pandai cipta MUZIK ni.







Dan pengaruh MUZIK aku? As time goes by aku sentiasa bergerak. Tapi MUZIK tetap MUZIK. Aku akan mendengar dan menghayati dan menghormati MUZIK (kecuali lagu yang dinyanyi oleh MAWI) . Cuma yang evergreen di hati aku musti r EVANESCENCE.

No comments: