Saturday, July 24, 2010

Everybody Love Vampires

Last few day aku 'terbukak'.. diulang suara: TERBUKAK 8TV dan 'tertonton'.. diulang suara sekali lagi: TERTONTON r satu series ni entitled 'THE VAMPIRE DIARIES'. Kalu x silap aku ia adaptation dari book series (kalu x silap r). First rasa musti cerita ni poyo cam TWILIGHT gak (pasal aku x layan cerita tu) tapi last2 cam best r pulok.


Vampire now a day dah kira cam satu brand or trend r plak. Pergi mana2 mesti ada jer orang cerita tentang cerita2 vampires. Girls plak bukan maen obses ngan mamat sekeping si ROBERT PATTINSON sebab watak EDWARD CULLEN yang nak kata lakonannya dalam TWILIGHT berkesan sangat tak r pulok. Biasa2 jer. Tapi jujor cakap VAMPIRES MANIA ni start dari dia gak r. 
.
Teringat masa mengajar di LODGE dulu, ada 2 ladies bawak second buku: NEW MOON ke kelas. Memang fanati gila r minah 2 ekor ni ngan cerita tu. Aku tanya review then memang bersunggoh2 dia jawab. Tu belom masok bab NANA, BEPPY, AIDA, dan banyak lagi girls yang kipas susah mati kat mamat sekeping tu.
.
.
.
.
.
Walupon realitinya x pernah r pulok aku tahu yang vampire ni sebenarnya baek dan boleh tolak darah manusia ek? Pernah layan cerita 300 DAYS OF NIGHT. That r the real vampires. Brutal dan Bijak dan Berwawasan. Seangkatan pon cam BLADE yang buat kita terfikir rrupanya vampire ni sangat moden dan hidup sebelah kita jer. Or filem anime BLOOD yang leh layan gak walupon endingnya rupa vampire tu lebih ke arah lucu dari menakutkan. Or THE VAMPIRE'S ASSISTANT yang kira cool jobs gak r after THE SORCERER APPRENTICE. Or the old time favourite BUFFY THE VAMPIRES SLAYER yang jatoh cinta ngan banyak vampires.



Even thought kita tahu yang vampire ni may be just a myth (or may be real) still kita nak layan gak. 





Tapi bagi aku vampire yang paling aku idam2kan kalu real r nak bekerjasama ngan vampire bernama ANGEL.










p/s: gi check www.take180.com or gi youtube dan cari cerita 1 love vampire.. cerita leh layan lawak r..

No comments: