Saturday, July 3, 2010

L for Lembu

MUKADIMAH
Korang pernah berada dalam kereta di mana aku memandu x (x termasok kereta tu korang yang punya r)? Kalu korang kata ya then teroskan membaca.


Most of the time aku akan sedaya upaya untok x nak memandu ngan guna alasan 'Aku malas...!!' So aku akan bagi r kunci kereta kat sesapa yang tahu dan punya lesen memandu untok bawak kereta KENARI MERAH ANGAH. Tapi kalu dah kkawan yang sedia ada x da lesen or x tau memandu then nak x nak aku akan bawak gak.

Then pasti salah seorang antara mereka akan kata "Aj bawak cam biasa je aku tengok.." Yap.. Pasal apa? Pasal aku rasa sangat2 terbeban ngan tanggungjawab untok memastikan anak2 orang yang menumpang ngan kereta aku bawak tu selamat. X nak r gi tangan dua ttiba balik hilang sebelah. X ke naya namanya.. hmmmm..


Pasal in realitinya aku seorang yang sangat enjoyed ngan cara pemanduan aku. Aku bukak tingkap luas2 then bukak X-FRESH.FM kuat2 then anggap aku dan kereta yang aku bawak adalah satu.. hmmmm...



As last few year bila time raya akan kuar r ngan group of friends sama belajar di UKM dulu. Masa tu still ramai lagi yang solo then guna 1 kereta je r. Aku r yang bawak. Then mereka2 tu: IJAM, ZAI, RAMLAH, LAILA, FAIZAH pasti akan kata yang mereka sedang naek ROLLERCOSTER. Pasal aku suka maen selekoh. Then saat tu r mereka akan bising2 kat belakang.. wakaka..

But as time goes by, last raya mereka dah start bwat kesimpulan bahawa pemanduan aku dah semakin berhemah.. wakaka.. al maklum r.. matang kononnya.



Tapi realitinya kalu aku bawak kereta kat jalan raya then esoknya kalu terjumpa sesapa yang kenal then pasti akan marah2 kata "Aj, ko bawak kereta macam nak mampos. Kalu nak mati, mati r ssorang. Jangan bawak orang laen" Then aku pon anggok2 sambil setengah jam kemudian aku terus x ingat langsong apa dia kata... hmmmm....



Then aku terfikir, ramai orang kata pemanduan aku sucks. Kedian aku tambah: korang lom tengok bro aku:UDA bawak kereta lagi. Makin hebat ADRINALIN korang naek kang. Tapi korang lom lagi tengok sis aku: ANGAH yang bawak kereta. Then berbuih r mulot ko sambil jantong ko dah jaoh tertinggal kat belakang... So ia bukannya kejuruteraan bendalir tapi sebaliknya ia tentang GENETIK kami.. wakaka...



TAMAT MUKADIMAH
It happen yesterday r. Ada r 1 peristiwa ni yang akhernya menjadikan aku sebagai seorang pemandu secara terpaksa bila one of my relative ni nak gi belajar masok USM. So aku kena hantar dia r. Realitinya aku x kisah pon pasal selama ni aku dah anggap dia cam adik aku pon. Cuma bab yang x bestnya mak dia ni yang gila kolot, otak tertutup etc yang terlampau. Even aku yakin arwah nenek aku jaoh lebih open berbanding dia..

I dont know r nak mengata cam mana. Kalu mengata terok pon kira keluarga (jaoh r) gak r. Suami and anak dia yang 10 tahun tu wokey r plak. Dia je yang cam tu. Umornya muda lagi tapi kalu start dia bukak mulot then pada saat yang sama gak r ko akan start menyumpah seranah dalam hati ko. Dah sampai tahap annoying and irritating yang x leh terima dek akal. Sakit hati berulam jantong dah wei. Setiap kali limit hangin aku dah tinggi aku bukak radio kereta kuat sikit. Naik lagi then jalan jaoh2 dari dia. Tapi memang ada sekali dua tu memang aku dah tertinggikan suara gak r. So dia diam sekejap then sambong lagi...



Sooo..

Bila anak dia yang masok U tu dah flight, perjalanan balik... aku bawak kereta cam CINABENG atas jalan raya. Terdiam dia.. Padan muka..

No comments: