Monday, November 1, 2010

Rainbow & Gay

Waktu tu aku tengah ambik gambar and suddenly kawan aku sorang tu tegur "Aj, ko punya tali kamera corak rainbow r.." Aku heran r then aku tanya balik so what r. Rrupanya dia bagitahu aku yang rainbow ni ialah gay punya icon. Aku just ketawa. Lawak. Rrupanya gay ni wujud jauh lebih awal dari rainbow agaknya sehingga ngan mudah jer diaorang declare yang mereka r yang punya icon tu. So aku persoalkan r dia "Aku sangat simpati pada manusia yang jadikan pelangi ciptaan Allah yang sangat cantik tu as benda yang ..hnmmmm. Korang tahu r sendiri." But still kawan tu tegaskan yang rainbow ialah icon untuk gay. Sebab apa? Sebab dia pun gay gak.. Hmmm...


Last few week ada r sorang mamat ni yang aku tak kenal pun. Dia private mesej aku tru FACEBOOK inbox. Memula dia kuar isu biasa-biasa. Aku layan je r tanpa fikir apa-apa. Tapi lama kelamaan ayat dia makin pelik. Sehingga r dia persoalkan tentang relationship status aku yang COMPLICATED. Ngan jenaka dia judge yang aku ni semestinya gay. Duh. Aku tak pernah terfikir yang status complicated pun leh di interpret as gay gak. Sama cam issue pelangi tu so semestinya yang kata tu gay r jugak r kan.

Kadang-kadang aku rasa lawak dan simpati gak pada individu-individu tertentu yang ngan mudah buat kesimpulan hanya based apa yang dia nak ia berlaku. Bila nampak rainbow terus kata gay,gay,gay. Musti mereka ni jenis malas nak buat research kat tenet. Rainbow flag ni pernah jadi banyak icon include untuk tujuan perwakilan badan-badan agama, bangsa, idealisma etc..










Ttiba hari ni ada lagi sorang mangkuk. Guna tipikal cara yang sama..



























Im not against any gay tapi im tired r with this stuff...

No comments: