Sunday, November 7, 2010

Jejaka Idaman Malaya

Less than an hour after aku upload last post suddenly ia dah tak valid lagi apabila aku baru tahu yang that lady dah berpunya. A little bit kecewa r. Selalu sangat berlaku fallin wif someone yang dah berpunya. Hmmm.. So aku kuarkan plak post kat FACEBOOK r.


Banyak gak r yang komen. Ada kawan yang senasib. Ada yang bagi nasihat. Ada gak yang extra curious nak tahu siapa that 'so lucky girl' yang leh memikat hati aku. Ada yang try nak meneka siapa. Plus tak terkecuali yang nak memperkenalkan kawan diaorang pada aku (it make me sound so desperate sangat r). Hmmm.. Tapi paling lawak bila ada kawan yang kuar statement: rugi r sesapa yang menolak cinta si JEJAKA IDAMAN MALAYA cam aku nih. Mungkin sebab aku berada di SARAWAK so that spell doesnt work here. huhuhu.. 

Ramai kekawan yang rapat akan kata aku ni seorang yang agak pemilih. May be that the reason why aku dah menyendiri agak lama. Ada gak yang kata disebabkan pengalaman silam yang hitam menjadikan aku a bit fobia in relationship. Huuu entah r. May be ada benarnya gak kot. Tapi that era dah berlalu r. I am positive rite now. Aku dah x menolak kewujudan cinta cam dulu lagi sebab ia adalah gift dari ALLAH so siapa aku nak menentang ketentuan tuhan r kan?

Aku tak r pemilih sangat pun sebenarnya (hmmm). Im not perfect then aku tak cari seorang yang sempurna sangat pun. Plus aku x pernah ada list pun what kin of girls yang aku nak. Aku tak pernah tetapkan dia mesti rambut panjang naturally berombak, rendah sikit dari aku, 'nasi lemak' RM2.00 ker, kulit sawo matang etc. Dude, aku bukannya aku nak cari hot chick cam MEGAN FOX ker or what ever seangkatan as an awek. That kin of person hanya wujud dalam imaginasi je r. Fantasi mastubasi jer. Tak wujud in real world r.
.
.
Cuma memilih itu adalah satu yang perlu r kan? Tak kan bila jumpa sorang awek yang accidentally terjumpa kat pasar malam masa beli cili tadi terus bawak balik gi rumah tok kadi then terus declare as husband and wife. 2-3 hari kemudian bercerai. 

Then korang kata plak "Dude, kita couple doesnt mean yang kita akan kawin ngan dia gak r. Kita akan cuba satu then satu lagi dan satu lagi sehingga kita jumpa yang terbaik.. Kuno r mamat nih..!!!"

So aku jawab "Memang r. Kalu tak dari zaman sekolah rendah lagi aku dah kawen...!!" Cuma aku agak menentang sesetengah orang yang couple tapi tak tahu kenapa mereka bercouple. Aku pernah tanya kawan-kawan aku. Jawapan (bodoh) mereka sebab orang lain couple so mereka pun bercouple r. Dah kira macam itu kehendak alam: couple, kahwin, ada anak (dan lagi dan lagi), anak bercouple, kahwin, ada anak dan berterusan sehingga dunia ni kiamat.

Then aku persoalkan apa beza kita dan haiwan? Bila musim mengawan then mereka 'do that thing' beranak dan berulang-ulang lagi. Mungkin satu-satunya yang membezakan kita dan haiwan ialah sebab haiwan tak ada FACEBOOK? Hmmm...

Plus ada gak yang kata sebab mereka bercouple ialah sebab mereka tak nak mati tua keseorangan> Dude, itu alasan paling teruk yang pernah aku dengar. So kiranya korang kawen ialah supaya ko tak akan keseorangan? Kira korang bayar upah pada orang untuk jaga korang je ker? Hmmm... Ini macam punya orang pun ada gak ke? 




Aku tak nak bercinta hanya kerana ia musim untuk bercinta. Apabila orang bercinta so aku pun nak bercinta gak tapi apabila musim tu dah tamat so semuanya berakhir. Aku mahu mencintai seorang wanita kerana keindahan yang ada pada dirinya: kerana keperibadianya, kerana budi pekertinya dan paling penting kerana AGAMAnya. Hmmm.. 















Mungkin satu ketika kelak, aku akan bagitahu emak aku supaya mencari bakal isteri untuk aku.. Mungkin... 



























So...? Im I desperate?

No comments: