Sunday, October 31, 2010

Bola Sepak Kelantan

Aku bukan jenis manusia yang selalu menyumpah or mencarut 24/7 tapi ada certain part korang ngan mudah jer akan dengar aku sebut "Shit..!!" dan seangkatan. Antaranya masa tengok match bola. Ya ya ya. Walaupun aku bukan menyokong tegar or kipas susah mati bola sepak tapi wei, aku ada mata then suka hati aku r nak tengok or tak. Rite?


So technically semalam aku layan gak KELANTAN vs NEGERI SEMBILAN sesorang kat rumah aunt aku. Aku sokong NEGERI SEMBILAN r. Then korang pasti akan kata "Aj, hanya orang KELANTAN jer yg akan support KELANTAN..!!" Teet... Salah. Aku x da semangat anti-kenegerian cam tu r. Aku tak support KELANTAN last night bukan sebab pasukan dia tapi sebab perangai penyokong pasukan tu jer. 

Aku yakin kalau korang rakyat MALAYSIA then korang pasti dah biasa tengok kat TV each time kalu ada game penting melibatkan KELANTAN & unfortunatelly pasukan tu kalah then reaksi penyokong mereka sangat XTREAM r kan? Tak sah r kalau tak ada yang tercedera terkena mercun, balingan barang2, gaduh-gaduh ngan team lawan etc.

Realitinya menang dan kalah kan dah adat permainan then tak kan r kita nak team kita asyik memang each match r kan? Tak realistik. Sama gak kalu dalam hidup. Kita x leh espek yg kita akan on top dan live in glory sepanjang masa. SHIT do happens wokey. Just kena terima realiti. Terima kekalahan ngan terbuka.







Lebih SUCKS bila peminat jer yang extra bersemangat fanatik kesukanan sedangkan pemain angggap benda tu cam game jer. Dah itu mata pencarian mereka then nak wat cam ner r kan? Sama gak politik, after sumpah seranah kat dewan dan depan TV mereka berkawan jer cam biasa. Leh lepak-lepak sama kat kedai mamak dan gelak ketawa cam biasa. Tapi peminat plak terlebih-lebih nak serang itu ini.. Hmmmm













Then terfikir: what if KELANTAN kalah last night. Ada lagi ker yang akan terkorban? Terkorban semasa fanatik sokong team masa lawan bola tak leh define as mati syahid r kan? Hmmm...

2 comments:

syamean said...

mmg setuju with ko...menyampah aku dgn peminat kelantan nie...last2 dua2 aku xsokong...malas nk amek tau...lantak dorg la...

Aj Abdullah said...

tu r.. aku x r against kelantan tapi peminat dia yang buat aku rasa cam tak best... hmmm tapi x r sampai tahap menyampah plak.. semangat bola wei...