Sunday, October 17, 2010

The Other Guys

Kronologi 3 cerita yang berlaku pada aku lately:


1. THE OTHER PSORIASIS
Recently ni ada sorang mamat ni komen kat post pertama aku: BUDAK MERAH. Dia juga seorang PSORIASIS seperti aku. Based on his comment, keadaanya seems kurang menyebelahi dia. His PSORIASIS turn worst dan dia hanya terkurung di rumah. So dia nak sangat jalani hidup as normal person. And worstlynya dia assume yang aku pulak berbeza apabila dia kata aku jalani kehidupan as orang normal lain yang sepatutnya.

Dear bro Abdul Rahman Hafidzi,
As aku balas balik komen ko ngan kata there are no such thing as normal untuk kita. So aku tak jalani hidup as orang normal lain seperti yang ko sangka. Sebaliknya aku just jalani hidup as PSORIASIS lain seperti yang sepatutnya. Plus x ada beza pun antara kita dan manusia lain. Sebab normal tu hanya ada pada nama. Cuma pada pandangan mata orang lain sahaja yang melihat kulit kita as kita berbeza. Yap, discrimination kills. Hmmm..

As a PSORIASIS, bagi aku (or kita) apa yang benar-benar aku mahukan since dari dulu ialah penerimaan oleh masyarakat nonPSORIASIS secara terbuka dan samarata. Walau betapa kesakitan pada luaran kulit kita cukup hebat tapi derita yang lebih jauh ada pada dalam perasaan. It not fair kepada PSORIASIS yang masih kecil or remaja diadili dan dihukum pada something yang mereka tak minta. Nightmare yang tak akan pernah ada penamat. Hmmm..

Mungkin sebab sekarang aku dah boleh terima dan sayang kulit aku sepenuhnya. Sehingga aku tak pedulipun how people judge me. Aku tak pedulipun cam ne penerimaan mereka. Aku tak peduli pandangan mereka pada kulit aku. Aku tak peduli kata-kata mereka lagi sebab ia tak akan menyakitkan aku lagi. And  miraclelynya kehidupan aku banyak berubah since that day. Mungkin ketika kita telah menerima diri kita sepenuhnya, orang lain pun akan mulai terima diri kita seadanya jugak. Hmmm..

So aku sangat2 tak nak ko or mana-mana PSORIASIS always rasa down all the time. yap, kitaran psoriasi sangat-sangat tak menentu dan emosi kita pun ada masa tak menentu jugak akibatnya. And may be that why kita sentiasa perlu support dari satu sama lain. Dan as ko kata lagi, ko ada kawan dan keluarga yang banyak memberi sokongan. So kita patut bersyukur sebab banyak PSORIASIS di luar sana yang tak bertuah as kita.

Last but not least, sentiasa ingat walau dunia ni SUCKS tapi jangan sampai ia menjadikan kita as SUCKS jugak. Love your skin dan kata kat orang-orang yang declare themself as normal tu ngan statement 'Normal is boring..!!' Wakaka



2. THE OTHER CAPRICORN
Aku tak tahu entah kenapa setiap kata-kata dia, perbuatan dia and even pemikiran dia membuatkan aku teringatkan diri aku sendiri. It seems apa yang aku fikirkan akan keluar di mulut  dia terlebih dahulu. I know it sound freak tapi may be as sorang kawan ni pernah kata each time dia lihat aku then dia akan teringatkan diri dia sendiri. And at that time memang r aku kata dia freak tapi bila ia berlaku balik pada aku then I start to know how freak does it feels. Hmmm..

Mungkin aku belum kenal ramai lagi manusia lain or may be sememangnya kau ada terlalu banyak persamaan ngan aku.

Sehingga aku baru tahu rrupanya ko juga berbintang CAPRICORN. Membuatkan aku terfikir: Hei, you may be orang yang dikatakan dalam ramalan tu (sound so jews). Tapi as time goes by, aku mulai sedar yang kau sekadar orang biasa yang akan datang dan pergi dari hidup aku tanpa beri apa-apa effect besar pun. Sorry bro, you re not the one. Hmmm..


3. THE OTHER GAY GUY FRIEND
Suddenly aku baru realize hint-hint yang ko tunjuk pada aku selama ni. Buat aku terfikir: Gosh.., You re GAY too? Damn.. cam ner aku baru perasan. Selama ni each time kita lepak-lepak kuar aku layan ko so straight sebab aku assume ko straight. Semua hints yang sangat jelas tu seems cam biasa jer before. Baru aku teringat balik bila setiap lelaki yang pernah kuar statement or hints cam tu the end rrupanya mereka GAY. Damn...

Im not HOMOPHOMIC but seriously Im tired of this GAY stuff thing. Baru last few week handling the same stuff things dan sekarang ko plak. Ya ya ya.. still ia tak akan mengubah persahabatan kita melainkan ko nak kita beralih ke tahap seterusnya.. Hmmm.. wtf

2 comments:

diyana said...

dont u dare, baby!!! I tanak merogol u setiap masa. I nak jugak merasa dirogol oleh u. Kalo u berubah nafsu, macamana kita nak dapat anak luar nikah?? ok, langsung tak klaka. bai.

Aj: Makhluk Tuhan Paling Seksi said...

apa sedang berlaku ni bai? sejak bila aku berubah nafsu ni? aku salah tulis ke nih? or pemahaman pragmatik ko berbeza ni?