Sunday, October 10, 2010

What The Palat?

Kalu aku kata aku leh kira berapa banyak kali aku menyumpah dalam masa setahun then korang musti tak akan percaya that such statement. Then aku perluaskan skop menyumpah as tak termasuk each time aku sebut SHIT, WHAT THE FUCK, FUCKING SHIT, FUCK YOUR OWN ASS or seangkatan (before ia menjadi statement berbaur separa racist). Sebabnya aku bukan lahir as an anak omputeh then aku tak maksudkan sumpah seranah omputeh as menyumpah tapi ada masa bila aku kata DAMN SHIT jer kekadang aku maksudkan. Tapi most of the time tak r. Hmmm..


Slogan dari KAMI The Movie: Hidup ni memang PALAT tapi esok masih ada. Yap that realiti. Tak pernah ada yang kata "Wei, hidup ni totally cam fairy tales. Dulu aku kena dera oleh mak tiri aku tapi satu hari tu aku terjumpa ngan sorang putera raja dan sekarang kami kahwin dan hidup bahagia sehingga ke anak cucu"

What The Fuck rite?

Realitinya either statement tu dikuarkan oleh seorang selebriti yang either belakon 1 or 2 drama or penyanyi ngan 1 album tapi tak ada satu lagu pun pernah didengar or paling koman penyampai berita yang digila-gila sorang kerabat raja sebab kecantikannya. Dan bila kahwin terpaksa jadi isteri nombor 2,3 or 4. Paling tak dia jadi isteri nombor berapa sorang Yang Berhormat then kena masok mahkamah dan bayar berapa ratus jer sebab kahwin tanpa kebenaran isteri pertama. Hmmm... Cerita yang tipikal rite?



Wokey aku dah start mengarut. Kembali ke topik sebenar. Last week ada beberapa insiden r berlaku dalam hidup aku. Cukup pasti ia bukan kali pertama berlaku. Banyak kali dah. Kawan depan kita bukan main baik lagi tapi selepas kita dah tak ada kepentingan lagi untuk dia then dia kencing plak kita dari belakang. Then ada kawan yang bermuka2. Banyak kes lagi r. Just malas nak share..., menambah dosa yang sekian ada dah banyak jer (wakaka)

Then aku chat r ngan sorang kawan ni (tapi kali ni bukan tru FACEBOOK r) share tentang issue ni. Tentang issue sapa leh percaya anda sapa tak. Then tukar-tukar pandangan dan cerita. Then menambahkan lagi list sesapa yg x leh nak percaya ni. Realitinya Im not in shock r. Cuma rasa sedih sebab ia melibatkan orang yang aku anggap as kawan.

May be as aku kata before yang aku mungkin terlalu lurus (ya ya ya) untuk ambik tahu what korang punya secret agenda pada aku. May be sebab aku kawan korang tanpa agenda tersembunyi then buat aku terfikir korang pun cam tu gak. As aku sayang ko as kawan then aku fikir ko pun akan fikir yang sama gak. Tapi as you choose to do that shit thing to me, damn aku tak terfikir nak bwat yang sama pasal aku aku x nak sama tahap pemikiran cam ko gak.. (Gosh.. aku almost mencapai tahap NIRVANA tak lama lagi ni)..

Sebab aku tak nak hilang kawan. Kalu boleh, nak je aku buat cam tak ada berlaku tapi hei.. benda berlaku.. tak kan r nak buat buduh jer cam nothing happen or pepura happy tapi realitinya sucks.. rite?




Ya, aku akui yang life is SHIT tapi aku tak akan biarkan that such shit akan menjadikan hidup aku shit. You are SUCKS tapi aku tak akan jadikan diri aku as sucks as you. Aku tak akan berhenti hidup dan tak akan berhenti cari kawan baru. May be that new life and that new friends akan as SHIT or as SUCKs as before tapi aku akan teruskan hidup dan mencari kawan-kawan baru sehingga aku berjumpa someone else yang better..








Dan kau jangan risau sebab what ever perkara yang kurang elok ko buat sekalipun or what ever BIG SECRET yang ada pada ko akan hanya ada antara kita dan tuhan sahaja yang tahu. Aku tak akan dedahkan pada sesapa, tak akan iklankan kat blog, FACEBOOK or kat mana sekalipun..























Aku hanya perlukan sedikit masa untuk bersendiri dan masa akan sembuhkan aku as ia pernah buat before. Cuma setiap luka walau sembuh cam mana sekalipun still akan tinggalkan parut kan...?

No comments: