Saturday, October 9, 2010

Interview

Aku yakin korang pasti pernah mendengar bebelan ayat-ayat dari makhluk tuhan cam ni: Apsal r kalu aku tunggu bas then bukan maen lama lagi plus bus yang datang setelah sejam aku tunggu tu pasti penuh sehingga bus driver tu x nak berhenti. Tapi kalu aku tak tunggu bas then guaranty bas setiap lima minit akan melintas sambil kosong jer bus tu.. Hmmm... wtf rite?


Sama gak cam kes yang bakal aku share ni. Aku kan penganggur tahap terhormat. Bukannya aku x pernah apply mana-mana kerja tapi tak ada reply balik satu pun. Timbul gak dalam hati memang aku ni ditakdirkan untuk menganggur ke arah tahap yang jauh lebih tinggi lagi r. Terima seadaanya je r. Rezeki bukan kat tangan aku or mana-mana manusia. Tapi atas tangan Allah. Dia yang menguruskan semuanya. Aku just boleh berusaha sebaik mungkin jer

Tapi entah kenapa kebelakangan ni suddenly ni perkara sebaliknya plak berlaku. Satu persatu surat and call aku terima suruh gi interview. Dari kerja yang biasa-biasa sehingga r ke kerja yang pelik-pelik. Semuanya ada. Sehingga perkara yang aku apply kalu x silap last February of March, baru ada reply minggu ni. Dah almost setengah tahun tu. Even aku dah lupa apa ke benda yang aku apply tu.








Cuma terfikir plak kedian. Apa yang sedang berlaku ni? Ada someone tengah prank aku ke?

















Tapi still harap r each interview tu berjalan lancar. Then kalu semua berjaya at least aku leh pilih which one yang terbaik.. Chaiyoook untuk aku..

2 comments:

Nizam Zahri said...

ok menakutkan.. aku baru apply.. which mean aku kena tunggu bulan 5 taun depan ar untuk interview... duh!..


hurmm ok2.. kita merancang, Tuhan tentukan... rezeki setiap orang ada bahagiannya masing-masing2..

good luck AJ..!

Aj Abdullah said...

Aida,
bab rekod and dokomentasi r benda yg plng malas aku mok polah tp untuk kepentingan masa akan datang, saya akan berusaha..

Epong Nizam,
Nak bwat cam ne kalu kita rancang sedetail mana pun tapi rezeki tu memang dah kat tangan Dia.. Dia dah rancang everything untuk kita..

So good luck gak untok ko next 5 bulan akan datang r aku akan wish balik.. wakaka