Monday, October 11, 2010

Ilmu Pengasih

Hari ni tadi aku pergi satu lagi interview, then tengah-tengah dengar taklimat dari peng-interview then ada mesej dari kawan. Chat punya chat rrupanya curiousity kami tentang satu issue ni terjawab. Rrupanya ada orang tu sebenarnya guna ilmu pemanis aka ilmu pengasih selama ni. Hmmm....


Dalam dunia serba moden ngan IT or jalur lebar or IPhone 4 etc memang cukup sukar untuk kita nak percaya tentang perkara-perkara mistik cam santau, pembenci, minyak dagu, saka etc. Bagi kita that such thing hanya wujud sekitar zaman datuk nenek kita jer. As time goes by cerita yang bunyi cam mengarut tu hilang digantikan ngan cerita moden cam sekarang ni.

Susah gak nak cakap either percaya or tak benda ni. Melainkan ia benar-benar berlaku kat depan mata kepala kita sendiri. Hmmm...

Emak aku pernah cerita yang her father aka datuk aku memang ada pelihara that such thing. Then start r kuar cerita cam tak ada gunting yang leh gunting rambut dia or x da picagari yang leh inject dia melainkan dia benarkan. Then dia susah nak mati melainkan lepas dia turunkan ilmu tu pada ahli keluarga. That is SAKA sebab ia diwarisi.

Last few month kulit bapak aku ttiba mengembang.. Setiap kali time MAGHRIB then dia akan jadi sangat mengantuk tapi lepas tamat jer masa MAGHRIB or lewat malam mata dia tak dapat nak tidur langsung. Then pergi berubat ngan salah seorang saudara then dia kata ada yang hantar 'something'. Masa tu gak dia baru je kuarkan something dari rumah sorang patient ni: sepasang patung tembaga yang di tanam depan rumah nya. Hmmm..

Before puasa, my sis ANGAH plak asyik kena sound, marah plus cam dibenci oleh bos dia walau dia tak buat apa-apa pun tapi kawan sekerja dia sorang ni plak bwat salah cam ne,  guna duit office untok urusan peribadi etc still bosnya tak kisah and even still disayang. Bila check-check rrupanya ANGAH aku kena ilmu pembenci dan dia plak guna ilmu pengasih. Bila dah berubat ttiba officemate ANGAH cam leh tahu dan tak tegur ANGAH lagi. Cam betul plak apa yg disangka. Hmmm..

Belum masuk issue ada family member kena penunduk oleh isteri, kekawan lagi yang ada special gifted sebab warisan keluarga etc.. Hmmm..





...





Akhir-akhir ni kami start syak something pelik r berlaku yang offce lama aku ni. Satu persatu kawan aku mulai rapat ngan sorang makhluk tuhan ni. Aku terfikir gak r yang may be selama ni aku tak kenal dia sangat then may be dia tu sebenarnya baik. Tapi semua officemate tempat kerja dia sebelum ni asyik kata yang perangai makhluk tu memang cam SIAL SHIT. Tak ada orang yang suka ngan dia..

Tu buat aku bertambah heran. Even kawan aku yang selama ni asyik sumpah seranah dia depan aku suddenly kawan aku kata dia sangat rapat plak ngan dia. Sehingga r sorang kawan ni pergi berubat ngan sorang witch doctor ni r. Rrupanya si makhluk SIAL SHIT ni menggunakan ilmu pemanis aka ilmu pengasih supaya orang suka kat dia. Si bomoh tu kata dia letakkannya dalam gula kat pantry office. Then semua yang akan minum suka r kat dia..


Aku kasihan plus simpati betul r ngan orang-orang cam ni. Dah r rupa huduh then perangai pun dua kali lima huduh. Dah tahu perangai tu tak baik then jangan r harap orang leh suka kat ko. Then bila orang tak suka maka start r guna ilmu-ilmu penunduk ni. Tak ingat balasan akhirat ke ko ni? Agama jer Islam tapi perangai sebijik cam anak setan.

Aku sedih pada kkawan aku yang jadi mangsa setan cam tu r. Orang kata sekali kita kena ilmu pengasih ni susah nak buangkan. Kita kata cam ne sekalipun tetap dia kata orang tu r yang terbaik gak.
















Setan r ko then semoga kena laknat..!!!

1 comment:

aku ina.... said...

aj...klu suma org gna ilmu pengasih..mst xdak sapa yg gaDO2...tp mcm bkn khidupan yg x real ar sbb suma nya BAIK plus2...