Thursday, October 28, 2010

Tips of The Day

Memulanya aku nak kuarkan satu segmen baru dalam blog aku tentang TIP & TRICK yang aku belajar setiap hari sejak bekerja as OPERATOR TM ni dari sekecik-kecik perkara yg korang mungkin buat each time korang cakap ngan operator sehingga r benda-benda besar yang korang perlu tahu tentang hak korang bila korang jadi customer diaorang. Tapi sebab aku still baru sangat then takut nanti aku jadi hangat2 tahi ayam jer so nanti r aku kuarkan that segmen. Hmmmm


Recently ni bila gi mana-mana then musti ada orang either ahli keluarga, kekawan or kenalan-kenalan akan tanya soalan wajib: 

Diaorang : Buat apa sekarang ni Aj? 
Aku : Kerja operator telefon jer (aku sangat suka ngan jawapan nih)
Diaorang : (ngan nada rasa bersalah dan x tahu nak kata apa) Better r daripada x kerja apa-apa. Nanti ada peluang mintak r kerja bagus lagi. Hmmm..



Entah kenapa aku sangat enjoy menjawab aku kerja as OPERATOR pasal bunyiknya sesangat r down to earth and humble jer. Dan mostly orang yang dengar aku aka AJ kerja as OPERATOR jer then garenti akan terkejut. Aj tu belajar jer tinggi-tinggi tapi kerja OPERATOR jer. Hmmm.. 











Then either korang terfikir yang aku dah sangat desperate sebab ekonomi sangat lembab then sanggup kerja tu walaupun berpendidikan tinggi.. Sanggup bekerja jawab telefon orang yang membebel tentang masalah telefon diaorang jer.. Hmmmm












Poor rite? Tapi bukan poor pada aku tapi poor pada korang sebab limitkan otak ngan hanya dengar nama post OPERATOR jer. 
















So kerja rumah hari ni ialah cuba korang servey tentang post nih. Then aku garenti mungkin korang akan berhenti kerja yg korang tengah buat sekarang semata-mata untuk dapat title OPERATOR jer... Mungkin tapi cukup pasti korang tak akan kasihan sebab ada yg pilih untuk kekal jadi OPERATOR. Hmmm...

No comments: