Saturday, October 16, 2010

Trick or Treat

Teringat masa mengajar dulu-dulu, dalam satu monthly exam ni aku tangkap sorang student dalam percubaan dia nak meniru. Then dia persoalkan aku cam ne aku leh detect ngan mudah yang dia nak meniru. So aku kata r yang aku dulu pun used to be a student then aku paham r trick-trick yang students usually do masa exam. Tapi realitinya aku hanya tahu yang dia nak meniru apabila dia start tanya aku cam ne aku tahu yang dia nak meniru. So dia sendiri yang dedahkan kelemahan diri dia. Tapi freaklynya ada student plak yg kata aku ada psikik power. Hmmm...


Kalau aku kata yang hidup ini ialah permainan siapa yang mempermainkan siapa then korang pasti akan setuju. Korang setuju either korang pernah menjadi pemangsa or worst: mangsa. Dont worry sebab it is normal. Manusiakan dikelaskan as haiwan sosial. So tindakan tersebut sama je cam tindakan haiwan-haiwan lain kat dalam hutan yang salah satu cara mereka or kita untuk survival kat hutan batu dalam dunia yang penuh mencabar ni. Backstab orang dari depan or belakang. Iya r tu..







Last night ni ada satu situasi berlaku hampir sama cam saat student aku exam dulu. Cuma kali ni tak ada student, x ada uniform sekolah dan tak ada ujian. But ia melibatkan seorang kawan yang nak buat something yang almost sama cam menipu. Cuma kali ini aku tak nak tanya dia apa-apa. Sebab aku tak nak dia melatah dan kemudian 'terdengar' jawapan sebenar dari dia.  










Mungkin sebab aku dah letih bermain permainan tu sehingga aku lebih rela memilih menjadi mangsa daripada pemangsa. Cuma as miss SYAZWANI kata kat FACEBOOK tadi:  hidup ni seperti bola so ada masa si mangsa juga akan jadi pemangsa. So kawan, berhati-hati sebab aku rasa ko sekarang bukan lagi pemangsa tapi ko dah jadi mangsa. Dan masalahnya ko tak sedar pun. Poor of you. 
















Aku cuba berjanji yang aku tak akan get involved in mana-mana kehidupan org lain lagi tapi suddenly aku sedar hei, you're my friend so technically aku dah batalkan perjanjian tu. Hmmm..

2 comments:

Anonymous said...

ko kn sllu je ad utk kwn2 sekeliling ko...
*_*

Aj Abdullah said...

hmmmm