Friday, January 20, 2012

Lelaki Mulot Jahat

Korang mesti pernah jumpa 'kawan' yang sangat enjoy share keburukan orang lain depan korang. Dan korang yang sangat yakin plak bertambah syok ar dengar cerita itu ini tentang dia yang kebetolan ko pun sekali tak suka. But suddenly entah apsal satu hari korang terdengar cerita dari mulot orang bagitahu yang perangai ko pulak itu ini then bila ko kaji-kaji rerupanya ia berpunca dari mulot si 'kawan' tu tadi. Rerupanya dia juga enjoy share setiap keburukan ko di depan orang lain gak.. Hmmmm.. Kawanlah tu.


Ada ar sorang mamat ni, aku kenal beberapa tahun lalu. Aku memula just kenal cam tu je ngan dia. Kedian dia start ajak keluar, lepak sana sini etc then kami start rapat. Sebenarnya dia okey jer sebab dia pun ada kegilaan dan kongsi minat yang sama ngan aku so dalam masa sekejap jer kami dah leh mesra. Dan aku ni pulak jenis yang tak pernah fikir panjang bila berkawan ngans sesapa ar so everything went smooth ar..

Sehingga ar satu hari tu terserempak ngan korang kawan yang dah lama x jumpa then kebetolan mamat tu kenal plak ngan kawan aku tu tadi. Dan start ar dia cerita benda yang buat aku tergamam ar sangat-sangat. Bukan sebab cerita keburukan kawan lama aku yang buat aku tergamam tapi word jahat dari mulot tu yang buat aku shock. 

Kedian lama lepas tu dalam borak-borak aku terungkit tentang x-awek dia yang kebetolan pun kawan aku jugak. Dan sekali lagi mulot dia share semua benda yang tak best telinga mendengar dan tak best lagi bahu yang memikulnya. 










Zaman bercinta bukan main terbaek lagi tapi bila dah break then semuanya burok-burok. X leh ke just simpan dalam hati jer semua keburukan tu. Semua orang tak ada yang sempurna ar. Sama gak bab berkawan, aku ni jenis kalau dah putus kawan ngan sesapa pun percaya ar yang semua rahsia dan keburukan dia just terkunci dalam perut yang boroi ni. To me, kawan will always be kawan no matter what shit happen.




















Dan aku sangat yakin pada orang yang kaki sebar keburukan orang pada kita akan share keburukan kita pada orang lain gak.
























Dan tadi aku jumpa dia, awal-awal lagi dia suroh kawan sebelah dia buat cam biasa cam x nampak aku. Aku yang jenis x nak burok sangka awal-awal kata: mesti dia sedang start buat cerita tak best tentang aku depan kawan dia. How do I know? Sebab dia pernah buat benda yang sama pada kawan dia lain depan aku gak dulu. Hmmm..

No comments: