Tuesday, January 3, 2012

Belagak Cam Bagus

Ada few perkara yang aku masih tak faham tentang perangai rakyat Malaysia bila ia melibatkan gadget-gadget ni. Antaranya:


a) Each time aku tengok orang gantung DLSR kat leher then automatically aku akan bersoal jawab ngan diri aku sendiri or orang sebelah aku: Kenapa diaorang suka sangat gantung DSLR kat leher terutama kat tempat-tempat yang cam tak masuk akal nak buat photoshot such as shopping complex lebih-lebih lagi bila masa tengah shopping beli baju sedangkan kat sebelah dia ada beg khas simpan DSLR lagi. Kenapa tak simpan jer kat dalam bag tu? Beg tu ada masalah ker? Or kalau letak kat beg dan sangkut kat bahu nanti bahu sakit plak berbanding gantung kat leher. 

Or dia sememangnya profesional dalam photography ni dan tak nak melepaskan setiap moment berharga yang akan berlaku. Tapi masalahnya lensenya just lense biasa-biasa dan dia tak ada additional stuff yang basic yang photography perlukan pun. Hmmm..


b) Each time aku tengok mamat or minah yang bawak i-Pad or Galaxy Tab dalam case kat tangan cam bawak wallet or handphone je ke hulu ke hilir then aku pergolakan kuat dalam diri aku cuba mempersoalkan: Tangan diaorang tak letih or kebas ke bawak benda besar tu 24/7 or diaorang tak ada beg yang lebih besar cam beg sandang or beg belakang untok letak tu or diaorang ni orang yang busy sangat ker ngan urusan kerja sehingga selang 5 minit pasti akan layan benda tu tapi masalahnya bila tengok 'Laa, tengah update status FACEBOOK jer rupanya' yang lame dan sound sangat tak ada life cam:

Nak tengok Vanila cokolat
Kenapa line tenet ni slow nak mampos
Nak masak apa malam nanti eh?


Or paling koman just sekadar nak like status orang lain.


c) Each time aku bersama orang yang ada Blackberry yang sentiasa busy ngan BBM yang setiap beberapa saat akan balas dan komen dan gelak ketawa sesorang ngan group BBM then akan cakap balik pada kita apa group BBM member dia bincangkan dari tadi buat aku rasa cam.. erk


















Kesimpulan di sini: Some people terlalu menjadikan teknologi dan gadget-gadget ni lebih daripada yang sepatutnya. Things are just things. Dont get to attached to them. Sebab mostly orang kita seems dah berkahwin ngan teknologi tu semua. Hmmmm..













Or as ramai yang tak punya teknologi tu akan kata "Belagak cam bagus je ada benda mahal sikit"

2 comments:

MORIBAYU said...

my phone dah kene block line.
sebab 3 bulan tak top-up.
itu tandanya apa ?


ada aku kesah apa itu teknologi.
:P

Aj Abdullah said...

ooooooo.. first time dengar kes cam tu.. itu ciri-ciri dunia akher zaman.. wakaka.. manusia back to basic balik.. hohoho