Monday, January 23, 2012

Inter-view

Kekawan selalu tanya aku "Aj, apsal ko senang sangat dapat kerja but then senang sangat ko berhenti kerja?". Gosh aku wish sangat-sangat aku boleh jawab ngan angkuh dan berlagak "Dude, ko sendiri dah jawab soalan tu apa. Sebab aku senang dapat kerja ar aku ngan senang gak berhenti kerja. Plus sebab kalau aku susah sangat nak dapat kerja then bila dah dapat satu kerja so ever after ar aku terperangkap kat kerja tu. Wakaka" But disebabkan aku sorang yang sangat down to earth (lah sangat) so jawab "Dah bukan rezeki aku..." Hmmmm..


Salah satu fakta pelik tentang aku ialah aku sangat suka interview tapi aku tak seberapa sangat suka pada kerja. Weirdo rite? Then membuatkan aku rasa a bit pelik pada orang yang tak suka gi interview or mati-mati nervous before interview. Wei, korang just berbual-bual sesama manusia je ar dan bukannya ngan malaikat kubor ke. Hmmm

BTW salah satu sebab aku suka interview ialah sebab aku akan jumpa kawan-kawan baru. Cam biasa before giliran kita ditemuduga then akan ada barisan interviewee lain dan masa tu lah aku tak tahu apsal aku akan bertambah mesra ngan mereka. Sehingga as usualnya orang akan tanya "Korang sama sekolah ker?" or "Korang dah kenal lama ke?" Naaa, realitinya kurang 15 minit jer tapi mesra macam kembar pulak.

Dan entah apsal bila dah terlebih mesra ngan mereka-mereka di luar tu membuatkan bila dah dipanggil masuk then kemesraan tu terbawak sekali sehingga rasa gugup or nervous tu tak ada lagi. Hmmm..





































Minggu ni ada 1 interview dan aku harap-harap aku akan dapat kerja tu. I need a job even tho not so desperately but kerja yang aku akan interview ni kerja yang aku nak sangat-sangat. Satu kerja yang aku yakin it will be more than 3 month aku akan bertahan. So doakan kejayaan aku eh. Hmmm..

No comments: