Wednesday, March 23, 2011

Mutual Friends

Korang pasti pernah jumpa makhluk-makhluk tuhan yang punya list of friends di FACEBOOK yang mencecah 2000 orang. Masalahnya bila korang tanya mereka siapa 2000 orang tu then mereka just tersenyum sinis aka realitinya mereka tak kenal pun majoriti orang yang mereka add as friends tu. Dan mereka sengaja request nak jadi kawan ngan orang yang mereka tak kenal pun sekadar tak nak dilabel as LONER. Orang macam tu pun ada ker? Hmmmm...


Parents aku and certain kawan aku sangat tak percaya yang aku punya kawan. Mostlynya mereka fikir kawan-kawan aku hanya just imaginasi sahaja. Ianya disebabkan each time aku keluar dengan mereka then kebarangkalian untuk berjumpa kenalan adalah sangat tak ada. Kalau ada pun aku akan terjumpa ngan makhluk-makhluk yang boleh diklasifikasikan as kutu cam aku gak.. Hmmm..

Tapi ada masa yang lain bila keluar ngan certain kawan yang lain then aku akan jadi seperti semut. Jalan sikit jumpa kawan then berhenti dan cakap-cakap sikit then jalan sikit lagi jumpa lagi dan lagi dan lagi. It seems semua yang aku kenal sedang keluar di tempat yang sama ngan aku masa tu. Sehingga ada kawan tu yang give-up nak keluar ngan aku dan sempat keluar statement "Aj, ko kenal semua orang di dunia ni ke?" Hmmm..


It seems like setiap manusia tu ada cas positif-negatif or aura. Aku garenti korang pun pasti pernah mengalami. Bila keluar ngan orang ni then nak jumpa sorang yang dikenali bukan main susah lagi. Dan bila keluar ngan other selain dia then berkoyan-koyan orang kau kenal akan jumpa. Belum lagi part bila keluar ngan certain orang then luck korang ttiba banyak or the certain other pasti nasib korang malang dan etc. Dan lebih suck ia berlaku bukan sekali dua jer tapi each time korang keluar sekali.

Entah r ank percaya atau tak. Ada sorang kawan ni sejak dari sekolah menengah bila kami keluar berdua then pasti ada jer bad thing happens. Bila keluar ngan dia ttiba accident, tayar pecah, hujan lebat, kena berak burung, kaki termasuk lobang, baju basah etc. Tapi bila keluar ngan kawan yang berbeza ttiba nasib baek jer sepanjang hari. Wallahualam... Only God have the answer..







Tapi kesimpulan post kali ni ialah:
1) Jangan request friends tak tentu pasal kat FACEBOOK sekadar nak berlagak yang korang tu hebat r.
2) Just because someone tak banyak kawan doenst mean yang dia ialah LONER sebaliknya it better ada kawan yang sedikit tapi berkualiti daripada kawan berjuta-juta tapi semuanya sampah.
3) Jangan fikir ada kawan bawak malang or bawak untong tapi berkawan dengan mereka seadanya mereka as korang tak nak dilabel cam tu.
















Dan pengajaran untuk aku:
JANGAN cari gaduh ngan KAWAN sebab sekarang dah LONER... Hmmm... Padan muka....

2 comments:

MORIBAYU said...

Me ada kurang dari 10 orang kawan.
malah me selalu percaya.
jika nak keluar lepak.
mesti dengan urutan nombor genap.
no ganjil cuma bawak sueh. ahahaha

ye la
jika keluar 3 orang.
2 orang bercakap,sorang dah terkidal mendengar saja.

jika 2 orang ambik picture.
yg sorang tu lah,yg kene tolong ambik.

jika 2 orang tu,pergi beli makanan.
yg sorang tu lah..kene tunggu jaga meja.

hahahahahahaha.

Aj Abdullah said...

kita berlawanan r me. aku kalau keluar mesti 3 dan ke atas and mostlnynya nombor ganjil. At least bila bertiga mesti akan ada topik yang akan dicakap untuk memastikan semua akan ada rung dengar+cakap.



Plus kalu keluar berempat nanti cam double date plak. And kalu keluar berdua nanti akan ada yang 'ketiga' Wakaka... boleh plak