Thursday, March 3, 2011

Loan Shark

Hari ni tadi masa tengah drive kereta suddenly ada call. Agak terkejut gak r sebab sangat jarang terima call lately. Selalunya hanya ada mesej je r. Tengok nombor dari someone yang tak ada dalam senarai nama aku. So perkara pertama yang timbol dalam kepala hotak aku ialah 'Harap-harap call dapat interview kerja'. Then angkat r. Dengar satu suara...


First dia tanya nama aku. Tak kan r aku senang-senang nak bagitahu. Aku tanya r dia nak cakap ngan sapa. Dia bagitahu yang dia nak buat loan. Aku balas balik r kata dia salah nombor. Paling koman aku fikir kawan-kawan aku yang sengaja nak permainkan aku. Selalu sangat buat benda alah cam ni. Tapi tak pernah plak dengar suara yang tua cam tu sangat.

Then dia bentangkan balik hujah dia. Dia bagitahu yang dia jumpa nombor aku kat satu advertisement buat loan.  Dia ulang balik nombor phone tu memang nombor aku. Damn. Rrupanya dia bukan nak buat prank call. Entah sapa r yang buat benda dajal jual nombor aku tu as loan shark pulak. Haram. 


Angah aku pulak hari ni dapat surat saman 'over parking compaun'. Yang peliknya saman tu dilakukan di Sibu. Untuk rakyat Malaysia yang fail Geography, Sibu ni terletak di bahagian tengah Sarawak dan kereta Angah aku tak pernah keluar dari Kuching aka bahagian Selatan Sarawak. Entah siapa yang accidentally menggunakan nombor plat kereta Angah aku dan pedajal orang sesuka hati mereka. Hmmm


















Hmmm.. Malas nak komen panjang-panjang

No comments: