Monday, January 31, 2011

Genetik

Aku yakin korang mesti pernah come part apabila ada mulot-mulot jahat yang dengan lantangnya mengeluarkan statement panas berbunyi: tak hairan r dia boleh deliver anak luar nikah sebab dia tu pun anak luar nikah parents dia gak. Even parent dia dulu pun memang anak luar nikah datok nenek dia gak. Dah ada dalam darah dia macam tu then nak buat cam ne r kan? Sehingga korang sangat yakin yang makhluk tu mungkin ada insuran mulut yang sangat tinggi sehingga dia dengan berani keluarkan statement tu kat tempat terbuka. Hmmm


Teringat aku satu kes ni apabila ada jiran tetangga kata sorang kawan aku ni anak luar nikah dan memang akan buat benda yang sama gak nanti. Aku sedaya upaya menidakkannya kata tak semua benda cam tu akan berulang balik but DAMN aku salah. Dia memang menghasilkan generasi baru dari keturunan luar nikah dan tak hairan jika anak dia nanti pun akan buat perkara yang sama gak. Sebab ia dah diwarisi dalam genetik dia then nak buat apa r kan. Terima seadanya r kan... Hmmm...


Btw post kali ni bukan nak cakap benda luar nikah, issue moral, pendidikan seks, video ariel peter pan etc r tapi something yang quite ada kaitan: genetik.





Korang pernah terfikir tak yang minat or bakat or perangai korang ialah something yang mengalir dalam darah korang yang secara sedar tak sedar ia adalah warisan dari genetik yang parents korang ada, yang ada pada siblings korang, yang akan diwarisi pada next generation korang.

Aku suka melukis, menulis, graphic design or anything come with art, mak aku suka melukis, bapak aku suka create something from nothing, my sister, my brothers suka melukis, design and evertyhing with art. Bila bab memandu plak kami adik beradik sangat suka memandu laju dan merbahaya. Kami sangat suka menjadikan bilik bersepah. Kami sangat mudah rapat dan mudah berkawan ngan sesiapa. 















Terfikir what about the bad side: adik beradik lelaki sangat suka resign dan bertukar kerja.... so ia memang genetik r kan?














Belum lagi masuk bab kegilaan lain yang biar mereka yang ada dalam keluarga ni sahajalah yang perlu tahu. Teringat masa sekolah dulu each time aku dan cousin buat benda-benda gila yang tak masuk dek akal then kami summerize yang ia adalah datang dari kegilaan genetik kami. Hmmm...

No comments: