Tuesday, February 5, 2013

Laksa

Aku cukup cerewet bab makanan. Kalau korang makan luar ngan aku then once makanan tu dah masuk mulut aku then korang pasti akan dengar aku buat review penuh tentang makanan tu. Mostly bab negatif ar cam: kurang pedas, kurang manis, kurang masam, sejuk, tawar, manis sangat, sikit sangat, harga mahal or kalau makanan tu dah perfect then customer service teruk, kedai kotor, parking susah. Membuatkan aku refer untuk makan kat Mc D jer sebab mana-mana outlet rasa makanan tu sama jer. Hmmm..


Pendek terus kepada cerita. Aku tak suka laksa. Tak kira Laksa Penang, Laksa Johor, Laksa Kedah tetap aku tak suka. Mostly aku tak suka sebab mee putih yang besar tu puncanya. Apa namanya eh..? Sebab bila benda alah tu dicampur ngan kuah laksa tu terasa cam tak bercampur. It seem like aku sedang menelan 2 entiti yang berbeza. Mee laksa tu sejuk. Kuah laksa lak panas. Memang tak menjadi ar.

Then Laksa Sarawak pun aku tak suka gak. Sebab apa? Sebab ia tak guna Mee laksa tu sebaliknya just guna mee hoon jer. Kalau ia guna mee laksa pun aku tak pasti akan suka gak. Wakaka








Biasanya aku hanya merasa Laksa Sarawak bila Angah aka kakak aku merajinkan diri masak. 

















Entah apsal tetiba aku teringin nak makan Laksa Sarawak lak sekarang ni. Tak tahu entah apsal. Baby dalam kandungan tengah mengidam kot.. Wakaka..

2 comments:

MORIBAYU said...

saya suka laksa.

:-)

saya suka mee kolok


saya suka semuanya.


....mungkin me patut memilih.
cerewet.tapi me tak mampu.

ahhh cemburunya.

Aj Abdullah said...

Aku lak yang cemburu bila orang yang tak memilih. Bak kata orang tua: dibuang ke darat jadi gunung, dibuang ke laut jadi pulau aka gi mana-mana pun leh survive sebab tak memilih.. hmmmm