Tuesday, February 12, 2013

Aku. Wujud

Satu hari kau jatuh sakit. It takes a week kau terlantar di atas katil. Kalau kau tak update status kau kat media social agaknya ada tak sesiapa yang sedar kau tak ada? Sekali lagi kalau kau bukan jenis manusia yang update benda-benda mengarut setiap selang 2 minit then mungkin orang akan perasan something tapi jauh di sudut hati mereka kata "There something missing tapi apa ek..?" Youre invinsible. Hmmm..

Aku jenis manusia yang senang berkawan tapi dalam ramai-ramai kawan tu aku lebih senang meletakkan mereka dalam status 'kawan sahaja'. Ditapis-tapis then ada kawan leh share something dan tapis lagi dan lagi sehingga yang berbaki tu cukup istimewa tahap kalau dia tak ada then aku tak pasti aku ni wujud atau aku sebenarnya satu halusinasi yang otak aku create sendiri.






Aku mementingkan kualiti berbanding kuantiti. Hasilnya aku cuma ada sorang dua je kawan yang berada pada tahap tu. Tahap yang kita sedih, ketawa, marah, gadoh, tak cakap lama, ketawa balik, sedih balik, marah balik. 









Nor Diyana Saupi. Kamu satu-satunya manusia yang membuatkan aku benar-benar yakin bahawa aku betol-betol wujud. Kalau tak, aku tak yakin ada manusia lain yang sedar tentang kewujudan aku di dunia ni. Aku yakin betapa aku tak pernah bersendirian ketika kau ada.











Kau whatapps aku lewat malam dan aku baru sedar kewujudan mesej tu setelah 12 jam berlalu. Kau perlukan aku tapi aku tak sedar. Bila aku call kau beberapa kali, kau tak jawab. Maafkan aku, aku tak ada ketika kau perlukan aku. Hmmmm

No comments: