Sunday, March 18, 2012

Membeli Barang Yang Memalukan

Apakah barang yang akan membuatkan korang rasa malu nak beli sama ada pada masa nak ambik dari shelves or pada masa nak buat pembayaran di kaunter? Kalau korang lelaki please jangan kata tuala wanita melainkan korang lahir or berada pada tahun 1920-an where setiap barang 'peribadi' khas untuk wanita adalah terlalu taboo untuk para lelaki dan masyarakat secara keseluruhannya. 


Tadi aku gi Guardian Pharmacy then dalam tu ada ar sorang mamat ni ngan muka yang pelik ar. Beberapa kali mundar mandir kat satu shelf ni. Dan dipendekkan cerita masa nak bayar ni dia plak kat depan aku ngan sorang girl ar (aku rasa wife dia kot) so dia letak barang dia kat kaunter ngan keadaan yang tersusun. Beberapa barang diletakkan di atas satu box ni. Kedian pekerja scan 1-1 barang so lastly box tu pun nampak ar. Rerupanya ada 2 kotak lubricant. Lepas bayar dia terus blah laju.

Realitinya x ada apa-apa salah pun kan kalau setakat nak beli lubricant tu. Bukannya dia guna lubricant tu untuk culik dan rogol kanak-kanak pun. Dan dia beli 2 kotak mungkin sebab dia pengguna yang kerap etc. Cuma yang lawaknya dia seems nak menyembunyikan barang yang dia nak beli sebab malu kot. Lubricant konotasinya memang just for sex je ar kan...? Nak guna apa lagi? Melincir engine kereta ker?








Buat aku teringat satu cerita Indon ni ada sorang girl nak beli condom then dia pakai hoodie ngan cermin mata hitam besar lagi. Then bila sampai kaunter, tanpa ditanya terus dia kata tu bukan dia punya. Kawan yang pesan. Wakaka.. Lawak


















Korang pernah tak pergi kedai runcit mamak then beli tuala wanita then dia akan bungkuskan ngan news paper..? Matlamatnya?

2 comments:

Muhammad said...

masa me kerja 7-e dulu.
ada seorang pelanggan ini,beli kondom sampai 20 kotak.
lepas tu,dia siap beli riben dan kertas pembalut.N request untuk me bungkuskan elok-elok.Sebagai Hadiah kahwin untuk kawan dia katanya.

Yay~sure mati terkejut pengantin,masa malam buka hadiah di depan sedara mara.hahahahaha

Aj Abdullah said...

Gosh, ia memberi inspirasi nak bagi hadiah pada kekawan yg nak kawen nanti ar. Then dalam tu letak kertas maklumbalas tanya reaksi penggunaan. wakaka..



btw mungkin orang yg bagi hadiah tu x-balak girl kawen tu ngan matlamat jahat suroh diaorang x ada zuriat kot..