Wednesday, February 22, 2012

Blog Review: Megateusofe

Apa ciri-ciri yang menjadikan korang menjadi pengikut aka Follower sesebuah blog? 
a) Blog tu memaparkan info-info yang pelik dari serata dunia
b) Blog tu share minat yang sama ngan korang as hobi, politik, fashion etc
c) Blog tu entah ar.. got x factor yang x dapat nak dijelaskan.

From now on aku akan create a new segment share about blog yang aku minat. First: Megateusofe


Megateusofe ialah satu blog yang bagi aku sangat jujor dalam penulisan dan dalam setiap gambar yang dia ambik. Kalau korang pernah pergi ke blog dia then korang just tengok pada gambar yang dia ambik and it will seems like gambar tu lebih banyak bercerita tentang post tu berbanding ayat yang dia tulis. Yap, dia punya ayat sangat pendek, mostly and literally but ianya sangat lengkap dan padat dan full of makna. Contoh cam word dari post terbaru dia Jika:


"Jika kamu ada bakat~tumpahkan kesemuanya,biar orang peduli.
Jika kamu tiada punya,walau satu~carilah dan semoga terjumpa.
Jika kamu sudah berjaya~tumpahkan kesemuanya,biar aku peduli."



Buat aku sangat jeles dan mempersoalkan diri aku: apsal aku x leh buat post as Me (aku panggil dia Me) buat ngan just upload satu gambar dan kuarkan satu caption yang cukup-cukup ringkas tapi leh buat kita terdiam dan terfikir betapa dalamnya makna ayat tu sepanjang hari? Sedangkan plak ayat-ayat aku sangatlah panjang lebar tanpa noktah. Aaarghhh..!!!



Dan as aku kata awal yang dia sangat jujor dalam penulisan dan gambar dia. Karya yang jujor bagi aku ialah satu karya yang dibuat dan pembaca or orang yang melihat mampu share the same feel yang pengkarya tu buat. Disebabkan itu pernahlah berlaku peristiwa ada penciplak yang create a blog yang ciplak 100% apa yang dikeluarkan oleh Me dalam Megateusofe ni siap ngan gambar dan words sebijik-sebijik sama lagi. Apa celop nih..?











Back to history cam mana aku leh jumpa blog ni. One day ni aku dapat beberapa komen pada beberapa post aku dalam tahun lepas. Aku balas dan dia balas lagi. Dan dari link tu aku mula memijakkan kaki ke blog dia. Dan ia sangat best. Dan kami berkawan di FACEBOOK sekaligus menjadikan dia satu-satunya kawan yang lahir hasil perkenalan melalui blog. Hmmm..
















Yap, dia ada 1 blog lagi tentang lukisan dia yang super great too




















Blog yang mesti layan bagi aku. Hmmmm..

3 comments:

Muhammad said...

salam


:-) terima kasih,kerna sudi buat review ini,aj.

Nanti me cerita di my blog,bagaimana me dapat idea untuk hasilkan post.Cerita disebalik tabir..hohoho

Azmi Azra Farrah Irdayu said...

Me like ur blog sbb sik hipokrit maybe? Terlaluu jujur ...cant stop nk bc ur post sampe habis... Hihihi.. Mun dh abis sikla jd stalker gik.... Sbg gik lok.. Huhu

Aj Abdullah said...

oooh mak kaseh.. jujor kaa? sebab jujor gilak lalu x update lagik.. terbaru banyak post politik so ramai x suka ar tapi mok molah kedak ne mun dah jujor tek nak? wakaka