Friday, February 10, 2012

Bilik & Otak

Aku terbaca 1 artikel kata yang bilik personal seseorang boleh digunakan untok mengambarkan cam mana otak individu tersebut. As kajian psikologi kata bilik sorang pembunuh, perogol or even orang yang bunuh diri dapat dikenalpasti ciri-ciri yang jelas pada hiasan bilik dia. Buat aku perhatikan bilik aku dari kiri-kanan-atas-bawah dan aku setuju bahawa statement tu tak menipu.

(ada apa-apa barang yang korang kenal tak dalam pic ni?)

Bilik aku penoh dengan barang-barang junk yang bagi certain adalah sampah tapi aku tak tahu kenapa aku sangat suka pada sampah tu. Dan di dindingnya pulak penoh ngan poster, lukisan, gambar or what ever benda yang aku boleh lekatkan. Dan meja tulis aku tak sepanjang masa ada ruang as dalam gambar tu. Mostly ia penuh dengan apa sahaja barang as sama as katil aku yang sepanjang masa penuh dengan baju dan bila aku nak tidor then aku akan tolak semuanya ke lantai.

Aku sangat malas nak mengemas. Just imagine beg pakaian aku balik dari Kuantan tempohari masih lagi tersimpan kemas tanpa terdetik dalam hati aku nak kuarkan semua tu (or may be kalau aku dapat 1 kerja ni bulan 3 nanti then aku akan bawak terus barang yang sama ke tempat tu). 







So cam mana ia mengambarkan otak aku plak?














Penuh dengan memori-memori junk yang sepatutnya dah lama aku erase dari otak aku tapi sebaliknya aku still nak simpan sebab aku rasa memori yang bagi certain as tak bernilai tu adalah amat berharga buat aku. Hmmmm

No comments: