Saturday, February 11, 2012

Cousin Mousin

Cousin mousin 
Definisi: adik beradik yang berasal dari emak dan bapak yang berbeza tapi berkongsi kegilaan genetik  yang mengalir dari warisan keluarga yang sama. Hmmmm..


Teringat last few month balik kampong sebab sorang cousin kawen tapi disebabkan datang lambat sehari then semua lauk pauk, berkat include jajan semua dah habis. Yang tinggal hanya pinggan mangkuk yang bersusun-susun dan kesan keriuhan majlis semalam. Yap, tak lupa juga pada video perkahwinan yang dirakam oleh jiran sebelah rumah yang menjadi bahan bualan hangat antara cousin mousin tentang perubahan pada family members yang sangat jarang berjumpa.

Ada yang dulu berambut pendek dan kurang ciri-ciri keperempuanan yang sekarang dah mulai berjinak berbaju kurung dan paling mengejutkan dah bertudung etc..



...



Teringat zaman kanak-kanak dulu, cousin mousin ni lah kawan-kawan terdekat yang menjadi tempat bergelak ketawa, bertolak tampar, bergadung, marah tapi masih lagi berkawan.

But as time goes by ia juga turut mengubah cousin mousin. Ada cousin yang dulu waktu kanak-kanak lelaki tapi bila dewasa dah jadi perempuan. Ada cousin yang dulu kanak-kanaknya perempuan tapi bila dewasa masih lagi perempuan tapi minat pada perempuan gak. Tak lupa juga pada cousin lelaki yang minatnya juga pada lelaki.






Dan apa tindakan yang dibuat oleh cousin mousin lain?
Jadikannya topik yang best untuk digelak besar bersama..



















Oooh ini namanya kegilaan genetik dalam keluarga. Tak dapat dibendung lagi. Wakaka

No comments: