Thursday, August 4, 2011

4 Ogos

Dalam satu-satu masa, ada berjuta-juta aktiviti berlaku disetiap tempat. Ada kelahiran dan ada kematian yang berlaku serentak tanpa kita sedar berlaku setiap saat, minit, jam, hari, minggu, bulan tahun di sekeliling kita. Cuma most of time kita buat tak ambik peduli sangat. Yap, it quite impossible untuk ambik tahu apa yang sedang berlaku diseluruh dunia dalam satu masa kan? Hmmmm..

 
4 Ogos ialah satu tarikh besar yang mempunyai event-event besar berlaku dalam hidup aku.

Pada tahun 2002, waktu tu aku sorang di rumah then around jam 8 or 9 pm cam tu then ada satu call. Selepas dia share the story aku terus call handphone Angah. Aku tak tahu apa reaksi emak waktu tu. Dia kehilangan antara abang yang dia paling rapat dan dalam masa sama dia akan menerima cucu pertama dia. Pada jam 10 cam tu, Angah lahirkan baby pertama dia. Al Fatihah untuk arwah pak cik Ramlee selamat datang ke dunia untuk Amir Habeeb.


4 tahun kemudian. Pada tahun 2006. Waktu tu aku berada di lobi aras tiga sambil tonton tv pagi-pagi hari sebab waktu tu aku dah start gaduh ngan roomate aku. Bila sorang junior tu tahu aku ada kat sana terus dia berlari dari aras bawah terus jumpa aku. Dengan  nafas naik turun dan reaksi muka yang sangat gembira kata "Tadi ex aku called..". Kemudian x lama lepas tu, dapat satu sms bagitahu Angah selamat lahirkan baby keduanya. Pada tarikh yang sama. Amira Hanani.




































Setahun yang lepas pada tanggal 10 Ogos lahir pula anak buah aku yang ke 4. Adam Zaquan

No comments: