Saturday, August 20, 2011

Cermin Mata

Aku ada terbaca satu statement bagitahu yang individu yang pakai cermin mata akan nampak jauh lebih pandai berbanding kalau dia tak pakai cermin mata. Sound ridiculous je kan? Ttiba membuatkan aku teringat lawak pada comic kat news KOSMO masa zaman belajar dulu tentang doodle budak sekolah yang dikatakan pandai hanya sebab dia pakai spec mata. Lawak-lawak..

.
Semalam masa nak ambik my 9 years old nephew balik dari sekolah then keluar ar sorang budak ni. Dalam ramai-ramai yang keluar pandangan aku just tertumpu pada dia jer. Sebab apa? Sebab dia pakai spec yang membuatkan hati aku memberontak berkata "Dude, that kids nampak sangat PANDAI...!!!" (even tho dalam realiti aku x akan betul-betul tahu either dia memang pandai or sebaliknya) menjadikan betapa andaian statement aku baca before tu sangat betul... Wakaka..



...



Mungkin orang yang pakai spec ni konotasinya dia kuat belajar sepanjang masa sehingga mata pun jadi rosak. Or dia terlalu IT aka asyik berada depan komputer jer 24/7 so kornea (ha?) mata dia dah lari sikit. Plus dalam movie or drama pun dah ada stereotype khas kalau nerd mest pakai cermin mata then baru menjelaskan ke-nerd-an mereka. 


Membuatkan orang ramai dah lekat dengan idea tu.




Membuatkan ramai yang pakai cermin mata 'kosong' semata-mata sebab nak menampakkan diri mereka pandai jer..



...



Premis 1: Aku seorang lelaki yang punya muka berlagak aka sombong yang asli. Kalau aku tak senyum or tak memulakan perbualan then orang tak akan berani tegur aku. Ramai kawan yang punya first impression kata dulu awal-awal mereka fikir aku sombong.



Premis 2: Aku seorang lelaki yang pakai spec.










Kesimpulan di sini ialah aku seorang lelaki yang berlagak pandai.. Wakaka..














Perasan

No comments: