Monday, August 22, 2011

Suram & Muram

Aku seorang lelaki yang sangat suka color gelap, kelam, suram, muram etc. Tengok jer blog aku yang dipenuhi warna hitam. Even in real life aku punya banyak baju dan barang-barang yang berwarna hitam, kelabu, biru tua, unggu, hitam lagi etc. Warrna-warna yang terlalu ceria or terang-terang seems sangat tak match with my mood. May be that why dalam previous blog aku kuarkan issues blog terang yang menyakitkan mata dan sanubari aku.. Wakaka..


Emak aku pernah persoalkan yang pemilihan warna pada pakaian aku sangat muram. It seems to her pemilihan warna aku cam orang tua plak. Even tho aku sangat suka gaya vintage tapi naa, Im not that old laa. Bak kata sorang psikologi kata warna yang sering kita guna aka warna yang kita rasa sebati dengan diri kita akan represent siapa diri kita. For example: seorang yang 'hitam' ialah seorang yang friendly, a bit rigid, lurus  bla bla bla..

...

Tadi siang aku pi temankan aunt aku shopping raya. Yap, korang tak salah baca. Terlalu banyak tempat yang kami singgah dan banyak gak barang yang aunt aku beli. Dan aku bertindak as kelindan dan tukang bawak barang je ar. Tapi the end of the session dia kuar statament nak belikan baju raya untuk aku.

Duh..

Aku baru je plan x nak ada baju baru tahun ni. Memula aku x nak ar tapi kedian dia paksa gak. So bermula lah episode kami pergi satu ke satu shopping complex dan butik-butik pilih baju raya. 


Tapi sebelum tu aku ni jenis yang sangat pemilih terutama bab baju. Orang sangat boleh jadi gila kalau ikut aku pilih baju. Sebab tu selalunya bila aku nak shopping baju aku akan pergi sesorang jer tapi kalau pergi tempat lain leh ajak kekawan. Aku kalau shopping baju akan ambik masa try baju, pusing-pusing, try lagi baju lain, then pusing semula try baju yang awal tadi lagi..




Dan masalah hari ni tadi bila most semua tempat baju yang ada semuanya warna-warna yang ceria.. Bukan warna aku...












So aku rasa aunt aku a bit menyesal kot sebab it takes masa jauh lebih lama berbanding dia beli baju sendiri..
















Last-last aku pilih satu baju. Itupun sebab aku dah kesian aunt aku keletihan jalan jauh-jauh, kuar masuk shopping complex, naik turun tangga, tunggu aku luar fitting room lagi. 










Buat pertama kali aku ada baju raya pasang siap (sebelum ni upah orang lain jahit) dan berwarna ceria. Warna apa? Warna aku guna dalam pic kali ni.















Hmmmmm..

No comments: