Wednesday, August 24, 2011

Guide On How To Become An 'Orang Ketiga'

Pernah tak terjadi pada korang bila korang ada kawan yang bercouple untuk satu tempoh yang lama then korang selalu kata dalam hati 'That man doesnt deserve with that girl laa. Aku yakin aku jauh lebih layak dari dia'? Sebab kau tahu kawan kau tu ada simpan girl lain or suka pukul awek dia or tak pernah appreciate her so kuar ar lagu tema dari NSYNC: He dont love you eye, he dont love your smile so why dont you be my girlfriend? aka korang nak jadi orang ketiga dalam relationship tu.


Orang ketiga selalu dikaitkan dengan perampas or kalau girl then dia akan kena label as perempuan jalang etc. Contoh cam kes Memey-Norman-Abby. No body really cares sapa betul sapa salah dalam kes tu or sapa yang kahwin awal etc. Or terbaru cam kes mr. KFC aka Khairul Fahmi Che Mat yang baru putus tunang disebabkan kononnya oleh orang ketiga. Some sad but most girls are happy sebab dia dah back to single mingle balik. Jahat plak orang fikir cam tu kan? Wei, aku dah start mengarut..

Tapi realitinya orang ketiga ni tak lah jahat sangat mana pun. Secara zahirnya ia membolehkan kita membuat perbandingan antara dua. Just image kalau selama ni kita asyik disuapkan ngan burger KFC dalam mulot kita dan satu hari kita ter-try Big Mac Mc D dan betapa kita sedar rrupanya ada burger yang jauh lebih best dari burger sejuk KFC tu. 

Adaptasikan ia in real life gak. Hanya sebab kita dah lama couple ngan sorang tu buat kita fikir dia ar benda yang paling bagus yang boleh terima korang. Kemudian ko jumpa sorang balak/girl dan korang rasa dia jauh lebih sesuai tapi masalahnya korang dah couple. So takan korang frust dan kuar status kat FACEBOOK: Alangkah bagus kalau aku jumpa kau lebih awal dari dia. In other words korang refer hidup merana dengan orang yang salah berbanding break with him/her dan pergi kepada si dia yang dikatakan as orang ketiga tu.








As ada words dari entah sapa entah kata: Kita perlu berjumpa dengan orang yang salah dulu then baru kita akan terjumpa dengan mr/mrs rite kita. Cuma masalah yang sering berlaku in real life bila orang yang kita rasa paling sesuai ngan kita plak ialah tunang orang or awek kawan baik kita sendiri. Menjadikan konflik dalaman tu jauh lebih kuat. Persoalan mulai muncol cam: tak kan aku nak tikam kawan baik aku sendiri dari belakang hanya sebab sorang girl or what if aku berada di tempat dia dimana tunang aku mintak putus sebab dia dah jumpa lelaki lain yang dia kata jauh lebih sesuai dari aku etc.













Orang kahwen lagikan boleh bercerai inikan pulak setakat couple kan? Janda-duda pun boleh kahwin semula. Atas satu sebab: JODOH. Satu perkara yang kita tak dapat nak handle. Mungkin satu hari relationship kita ngan couple kita break sebab orang ketiga tapi pada masa akan datang kita sendiri plak yang akan berada ditempat orang ketiga tu tapi not as orang yang berniat jahat ar. Tapi sebab JODOH.
















One basic rule nak jadi orang ketiga ialah korang kena pastikan korang jauh lebih bagus dari couple that girl/boy dan atas sebab korang boleh bagi better dari dia. So persoalan terakhir adakah korang sanggup mendirikan masjid di atas keruntuhan masjid orang lain?












hmmmm

8 comments:

Encik Gaara said...

Nice entry bro..:-)

N'Craft said...

susah2..tp kalau bf dah mmg perangai tuttttt, better clash aja.

Aj Abdullah said...

Thanks, Gaara.

Rainy, kalau memang si dia dah perangai cam adik beradik setan kalau dibiarkan memang makan diri ar gamaknya.. harus ditinggalkan jer orang cam tu..

Mimie_huhu said...

orng cmtu x leh idup lame.

Sakinah said...

mmm....klu ada reason yg elok, xpe kot.KOT la...tp nnt jgn smpai jdi kesah cinta tiga segi plak

RemoveMyName said...

bro, ayat tu mmg power bro... memang kalo niat nak jadi pemecah hubungan orang, kompom2 kite bleh jd hebat masa tu..

tp jgn la kite jd kategori camtu.. silap2, tak sampai 2 3 minggu, awek kene kebas sekelip mata... nak2 awek yg kite dah pulun habis... tensen2...

They call me Fiki. said...

Loving your entry dude. Tapi kalau ada laki yang dah couple, tetiba cari I, telling me I'm the one for them, memang I tak kan layan. No matter how perfect the guy is for me

Aj Abdullah said...

Mimie, bukan dlm film org jahat ni jenis liat nak mati eh? Film jer, realiti lain kot. wakaka

Kin, itu ar. bergantung ngan niat gak. kalau niat sekadar nak tunjok power then better jangan carik pasal. karma kang..

Lisa, tq3. kalau bdan x power then biar mulot ni power lebih lagi. nanti kena hentam lebih power lagi kang.. wakaka

fiki, lelaki tu jenis yang susah nak stay satu ar. better jangan terima lelaki cam tu. nanti dapat title madu ke 3 or 4 plak kang naya..