Sunday, May 29, 2011

The Nanny Named Aj

Soalan Bonus:
Korang tengah memandu. Suddenly traffic merah and kereta depan korang ada few kids umur area 2-4 tahun tengok arah korang. Apa reaksi korang?
a) Korang tersenyum sambil tunjuk aksi 18SG sebab korang sangat muak tengok muka innocent tu
b) Korang tunjuk muka tak ada reaksi
c) Korang lambai-lambai kat budak tu then main ba-ba-cak ngan diaorang etc
d) Korang keluar dari kereta, gi kat kereta tu then advice parents tu agar pakaikan seat belt pada anak diaorang kalau sayangkan nyawa mereka. Hmmm


Cikgu aku masa form 6 dulu ada satu nasihat pada kami in advance tak suruh kami kahwin dulu aka sambong belajar jauh-jauh, kenal dunia ngan isinya lebih dalam etc. Nasihat dia: ambik anak abang or kakak korang. Then dukung or bawak niece or nephew korang depan cermin yang besar yang leh nampak korang semua tu ngan jelas. Kedian tanya dalam diri korang "Adakah imej dalam cermin tu sesuai ngan aku? Adakah aku dah ready being a parent of these kids?"




Aku seorang yang entah apsal budak kecik sangat suka ngan aku cuma aku agak mudah boring ngan mereka. Karenah mereka. Tangisan mereka. Kencing, berak etc lagi. Yap Im that type of man yang suka main ngan bbudak tapi after 5 minit aku dah hilang. Kid like a kitten r: cute but turn into a monster bila dah besar.. Hmmm..







Tapi bila bab melibatkan kanak-kanak leh buat aku jadi sangat marah: orang yang buat anak jer tahu tapi bila jaga tak tahu. Bapak bawak motosikal, anak kecil dibiarkan kat belakang tanpa helmet. Or mereka yang membiarkan anak-anak kat belakang kereta ngan tingkap terbukak besar. Aku most of the time akan horn kat mereka. 













Tapi after seminggu bersama Adam Zaquan feelnya lain. Budak 9 bulan tu terus ketawa bila aku panggil nama dia. Dan dia tidur dalam pelukan aku. ngan air liur dia. ngan kencing dia yang bocor dari pampers dia. I dont care...













Oooh aku rindu budak tu...

2 comments:

Sophea Carissa said...

Hi AJ,

Same wit me gak. I like bdak sgt2 smpai ingin nak adopt anak sbb blm ready nak kawen tp dah ready nak ada anak..its kinda weird kan..tp takut jugak klu2 ada anak sdiri, lain jd pulak. Dulu mek pun x suka gilak ng budak tp bdak suka main ng mek pulak. Lpas jaga nephew mek few year ago, mcm ada chemistry pulak, cam bez pulak dodoi bby tito, pkaikan mrk bju, main dgn mrk..n rsa bahagia sgt2 bila tgk mrk mkin mbsar hari demi hari..=))

Aj Abdullah said...

Wakaka.. manusia akan berubah, belajar dari setiap pengalaman, menyukai setiap perkara yang pernah dibenci, membenci setiap perkara yang pernah disukai... Hmmmm