Thursday, May 5, 2011

Hilang Dalam Ramai 2

Korang pernah tak mengalami that feel: cam berada dalam khalayak manusia yang sangat ramai. Puluhan or may be ratusan. Di kiri kanan korang. Dan dalam ratusan tu tak ada seorang pun wajah yang korang kenal or tak ada seorang pun antara mereka yang seems cam  kenal korang. Semuanya berjalan dengan laluan masing-masing tanpa peduli sedikitpun kewujudan korang yang sedang berdiri sorang diri cam tak ada matlamat dalam hidup.


Then ko pejam mata korang dan ttiba suara hiruk pikuk ratusan manusia sekeliling korang semakin perlahan dan hilang. Berganti dengan satu lagu. Aku pilih lagu Feeling Sad by Lee Joon OST Jungle Fish 2 sebab aku sepatah haram tak faham makna lirik lagu ni. Cuma iramanya betul-betul sesuai ngan mode waktu tu. Mode hilang dalam ramai.


















Then bila korang buka mata balik everything back to normal. Dah tak ada ratusan manusia asing disekeliling korang, Korang just duduk di seat dan meja korang. Berhadapan komputer. Sambil ada kopi panas kat sebelah kanan komputer. Korang hirup perlahan-lahan dan tersenyum.






















Kadang-kala kita bukannya betul-betul sesat melainkan kita sendiri yang pilih nak berada dalam keadaan cam tu. Hilang seketika dalam manusia yang ramai.. Hmmmm...

No comments: